2011. június 2., csütörtök

Kivis gyümölcsfagyi


Ez a fajta fagyi nem a krémfagyi kategória, de ebben a melegben nem bánjuk! Nagy gyakorlatot sem kíván az elkészítése, sőt akinek nincs jégkrémhez szükséges formája, készítheti  műanyag eldobható kávés pohárkákban, ahogy én is tettem.

Hozzávalók:
  • 8 nagy kivi
  • fél citrom leve
  • 1 lime héja
  • 2 dkg. cukor
  • 1,5 dl. víz.
Először a szirupot készítettem el: felforraltam a vizet a lime alaposan megmosott, reszelt héjával és a cukorral, majd lehűtöttem. A kivit meghámoztam, összevágtam, botmixerrel pürésítettem, közben hozzáadtam a citrom levét. Ezt követően fokozatosan hozzáöntöttem a szirupot is. Az így kapott sűrű pépet átpasszíroztam egy szitán, amitől nem lesz magos. A kis pohárkákba adagoltam, a mélyhűtőbe tettem 30 percig. A félóra letelte után, minden pohár tetejére tettem egy szelet kivit, és beleszúrtam a pálcikát. Ezután még másfél - két órán át a mélyhűtőben fagyasztottam. Könnyedén kiszedhető a formából, ha folyóvíz alá tartjuk pár másodpercig. 

2 megjegyzés: