2011. június 10., péntek

Ciabatta


Újabb olasz finomságot sütöttem! Többnyire, szendvicshez használják ezt a papucs kenyeret, de bármi mással ehető. Én megraktam, mozzarellával, friss paradicsommal, bazsalikommal és így ettük.

Hozzávalók:
  • 45 dkg. liszt
  • 2,5 dl. langyos víz
  • kiskanál só
  • csipet cukor
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 1 tasak szárított élesztő
  • 2 db. kemény paradicsom
  • 10 dkg. mozzarella
  • 8 db. fekete olívabogyó
  • pár levél friss bazsalikom
  • só, bors, oregánó megszórni.
A lisztet tálba szitáltam, megsóztam. Az élesztőt feloldottam a langyos vízben, hozzáadtam a liszthez, nekiláttam gyúrni. Amikor már kezdett összeállni, hozzáadtam az olajat is. Addig kell gyúrni, amíg a tésztában hólyagok keletkeznek, felülete sima,  ez kb. 10 perc, ezután letakarva hagytam kelni 50 percet -1 órát. Amikor szépen megkelt, nyolc fele osztottam, egyenként, lisztezett deszkán, 2-3 cm. vastag, ovális lapot nyújtottam belőlük. Kikent tepsibe raktam. A paradicsomokat és a mozzarella golyókat, vékonyra szeleteltem, elosztottam a kenyérkéken, sóztam, borsóztam, meglocsoltam vékonyan olívaolajjal, megszórtam az oregánóval, friss bazsalikom levéllel, olajbogyóval díszítettem.


Előmelegített sütőben, 220 fokon, 20 percig sütöttem. Melegen ettük, finooom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése