2011. május 31., kedd

Töltött tök


Vettem kicsi zsenge tököt. Megtöltöttem, és sütőben megsütöttem. Igazi nyári íz!

Hozzávalók:
  • 3 kicsi tök
  • 30 dkg. darált hús
  • 1/2 fej hagyma
  • 1/2 csésze főtt rizs
  • 5 dkg. vaj
  • 1,5 dl. fehérbor
  • 2 ek. liszt
  • 1 csokor kapor, pár szál csombor
  • só, bors
  • tejföl.
A tököt meghámoztam, kettévágtam, a nagyobbat háromba vágtam,  kiskanállal  kivájtam a közepét. A hagymát felaprítottam, a vajon megdinszteltem, rákerült a hús,  sóztam, borsóztam, felöntöttem a borral, hagytam készre főni. Előfőztem a rizst is, majd a megfőtt húshoz adtam, rászórtam a lisztet, együtt még1-2 percig főztem. Tűzálló tál aljára szórtam a tök belsejéből kikapart részt, megtöltöttem a felezett tököket, a ragúval,  ami megmaradt ezt is a tál alján elosztottam, erre sorakoztattam a  tököket, öntöttem alá egy pici vizet. Tetejét megszórtam, aprított kaporral, csomborral, lefedve, sütőben 30 - 35 percig sütöttem. Tejföllel, friss kenyérrel  tálaltam. 

2 megjegyzés:

  1. Egyszer ettem töltött tököt, de az nem nagyon ízlett, igaz nem is így nézett ki, a hozzávalók is másak voltak, de itt nálad nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Próbáld ki, lehet ez bejön!

    VálaszTörlés