2011. június 23., csütörtök

Diópálinka



Tavaly készítettem először, és olyan sikere volt, hogy idén dupla adaggal indítottam. A zöld diót, állítólag, még Szent Iván napja előtt kell leszedni (Június 24-ig!) mert ezután már kezd kialakulni a dió belseje, ami eddig puha, és könnyen vágható. Szerintem, célszerű gumikesztyű segítségével felvágni a diót, így megkímélhetjük kezeinket a barnulástól. 

Hozzávalók:
  • 15 darab zöld dió
  • 10 szem szegfűszeg
  • 1 liter  vodka
  • 25 dkg. cukor.
 A zöld diókat negyedekbe vágtam,  egy nagy üvegbe tettem, rászórtam a cukrot, szegfűszeget, felöntöttem a vodkával, összeráztam, és ledugtam. 1 hónapot napos helyen érleltem, ezután leszűrtem, és palackba töltöttem. Sötét helyen még 8 héten át érleltem. Jól látható a képen, hogy amit most készítettem az üvegbe 2 napja, még világos színű, ami a pohárba van, az még tavalyi, színe akár a konyaké. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése