2011. július 5., kedd

Túrógombóc meggyel


Egy újabb, pofon egyszerű  gombóc, már közöltem itt is,  egy variációt, szilvával, most meggyel tetőztem meg, de lehet csak simán is, gyümölcs nélkül, most is készült egy pár darab így is, a férjem ugyanis tejföllel és sóval szereti!

Hozzávalók:
  • 1/2 kg. tehéntúró
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál liszt
  • 2 evőkanál búzadara
  • csipet só
  • prézli
  • 10 dkg. vaj
  • porcukor meghinteni
  • kis tányér meggy
A vajat felolvasztom, világosra pirítom benne a zsemlemorzsát.  A túrót áttöröm, hozzáadom a felvert tojást, a lisztet, búzadarát, sót, letakarva hagyom állni kb. fél órát. Ezalatt vizet forralok, megsózom, amikor már zubog, vizes kézzel gombócokat formázok a masszából, közepébe magozott meggyet, vagy bármilyen szezonális gyümölcsöt, rejtek és a vízbe dobom őket. Lefedve, lassú tűzön hagyom főni, amikor feljönnek a víz tetejére, még hagyom 1-2 percet, szűrőkanállal kiveszem, lecsöpögtetem, és megforgatom a pirított zsemlemorzsába. Porcukorral megszórva, melegen tálalom.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehet gyümölccsel, még így nem készítettem csak natur!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a gombócot, de én általában boltit készítek. Húú ez nagyon égő?
    Egyszer készítettem szilvásat és isteni finom lett, de elég macerás volt, ráadásul olyan mennyiség lett, hogy 5 kilót híztam mire elfogyott mert, a család nincs oda érte, én meg nem tudok ellenállni neki és addig eszem amíg van!
    Ebből, hány gombóc lesz? Egyszerűnek tűnik, meg kellene próbálnom.. ? :D
    Gyönyörűek lettek és a fotó is nagyon jól visszaadja a színeket, de nekem még az ízeket is! :))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek, én eddig csak szilvás gombócot készítettem, de ez finom lehet.

    VálaszTörlés
  4. Barbi, közzétettem egy szilvás gombóc receptet, annak is túrós a masszája, ott leírtam a kezdő háziasszonyi kudarcomat is! Ha csak te eszed, felezd az adagot, mert ebből, kb. olyan 15 közepes gombóc lesz.Köszi :)

    VálaszTörlés
  5. Kati, akkor ezt feltétlenül próbáld ki, biztos a siker!

    VálaszTörlés
  6. Márti,nagyon guszták a túró gombócaid.
    Szívemből szolt az előző bejegyzésed,felelevenítetted a gyerekkorom ízeit: tejesüveg,gumella..:)nem csoda,hisz valahol itt nevelkedhettünk egymáshoz közel( én a Donáth úton,Te merre?)
    Köszönöm a díjat,igyekszem kitenni.

    VálaszTörlés
  7. Hát ennék belőle szívesen, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  8. Aleda,én 10 éves koromtól a Györgyfalvi-negyedbe nevelkedtem, most a Fő téren lakom!
    Nagyon szívesen :)

    VálaszTörlés
  9. Ottis, köszi! nagyon finom, sőt, sárgabarackkal sem rossz!

    VálaszTörlés