2011. július 27., szerda

Rádayék háztetője



Sütés nélkül készülő, villám desszert! 
Biztos már mindenki életében volt olyan, kisebb-nagyobb időszak, amikor önmegtartóztatást kellett gyakoroljon. Persze, most, kifejezetten  a kulináris élvezetekről beszélek :) 
Sajnos, most éppen erre kényszerülök, ugyanis van egy kellemetlen, epehólyag gyulladásom, amivel, egy ideig, szigorú diétán vagyok , szinte semmit sem ehetek :(
Elég nehéz, főleg, ha a családnak, rendszeresen főzni, sütni kell, most azt mondom "kell", ugye, mert nem tarthatok velük. Ja, és azt is tudni kell rólam, hogy szeretek főzés közben kóstolgatni, hát, erről is lemondhatok. Már arra is gondoltam, hogy felfüggesztem a blog írást is, de ha már úgy is főzök a fiúknak!  A kicsikém, valami csokisat kívánt, ezért ma nagy szükség volt a józan eszemre, de nagyon büszke vagyok magamra, mert nem csábultam el,  nem nyaltam le a kanalat, csokis lábost,  nem kaptam be közbe egy-két szem pirított diót..... de biztos finom lett, mert már csak kétujjnyi darabka maradt belőle. Ezt a receptet még Budapestről hoztam, az ottani kerületi újságból vágtam ki, ebben a kerületben van a Ráday utca is,  aki ismeri Budapestet, tudja melyik kerületben laktam :)  Recept!

Hozzávalók:
  •  20 dkg. puha vaj
  • 14 dkg. porcukor
  • 14 dkg.  dió
  • 14 dkg. tört keksz
  • 14 dkg. csokoládé
  • ét tortabevonó.
 A diót megpirítottam, mozsárba durvára törtem. A vajat megolvasztottam a mikroba, beletördeltem a csokit, habosra kavartam, hozzáadtam a diót, a tört kekszet. Vizes kézzel, egy alufólián háztető alakúra formáztam, és egy órára a fagyasztóba hűtöttem. A tortabevonót, a leírás szerint elkészítettem, ráöntöttem a háztetőre, ami rögtön megkötött. Szépen szeletelhető. 



a háztető, kettévágva !

10 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis recept, jól tetted hogy nem nassóltál! Több maradt a kisfiadnak így, finom édesség!

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon fincsi, de mégis egyszerű süti! :)
    Jobbulást kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Éva,valóban egyszerű, felvágva olyan volt mint egy tortaszelet.

    VálaszTörlés
  4. Elsőre rögtön az jutott eszembe, hogy de jó ezeknek a Rádayéknak... ;D
    Aztán, meg az hogy, de jó a kisfiadnak. Nagyon finom lehet. Az epeproblémát átérzem, mert én is átmentem már ezen. Jobbulást neked. :)

    VálaszTörlés
  5. Ezt a receptet vittem,biztos kedvenc lett.Vigyázz magadra és mihamarabii gyógyulást kívánok.

    VálaszTörlés
  6. Jobbulást, Márti! A desszert pedig nagyon vonzó.

    VálaszTörlés
  7. Alíz, már jó úton haladok! a desszert számomra is csak vonzó maradt :(

    VálaszTörlés