2010. szeptember 8., szerda

Szilvás gombóc, kezdőknek is!



 Ezzel a recepttel, nem lehet elrontani!
Kezdő háziasszonyként, sokat mérgelődtem, mert nem akart sikerülni a szilvás gombócom. Egy alkalommal megkérdeztem a páromat ( aki azóta a férjem ) " Na, milyen, jó? " Azt válaszolta; " Jó, teniszezni mindenképp!" Keresztanyámtól kaptam még akkor ezt a receptet, azóta jelentem, megtanultam a hagyományos krumpli tésztás gombócot is, de néha ezt is elkészítem....nosztalgiából ;-)
Pár éve, nálunk kihagyhatatlan hozzá a fahéjas mártás.
  • 20 dkg. liszt
  • 25 dkg tehéntúró
  • 6 dkg. olvasztott vaj
  • 2 tojássárgája
  • 2 dkg. cukor
  • 1/5 kg. szilva.
 A hozzávalókat összegyúrom. A megmosott szilvákat, kimagozom, megszórom cukorral és fahéjjal.
A tésztát kinyújtom, nem túl vékonyra, közepére teszem a szilvát ( nagy szilváim voltak, így csak felek kerültek egy gombócba ) és gombócokká gyúrom. Bő, sós,  fövő vízbe teszem. Amikor feljönnek a víz tetejére, még főzöm 2 - 3 percig, leszűröm, majd pirított vajas prézlibe, ha úgy tetszik, zsemle morzsába, hempergetem. Fahéjas szósszal, porcukorral tálalom.

Fahéjas szósz:
  • 1 kis pohár tejföl
  • 2 nagykanál cukor
  • 1 teáskanál őrölt fahéj.


5 megjegyzés:

  1. Megcsináltam!Nagy sikere volt, mindenkinek ízlett és könnyű volt elkészíteni is! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Látod, írtam én, hogy könnyű! Örülök neki!

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon bejött! A tésztához nálam kellett egy kis natur joghurt is (lehet, hogy megszaladt a liszt egy kicsit), a végeredmény maximális siker! Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
  4. soldi, szívesen! örülök, hogy ízlett!

    VálaszTörlés
  5. De érdekes recept! olyan- majdnem túrósgombócban szilva! De kár, hogy már nincs nyersen elrakott szilvám, elfogyott!!!!

    VálaszTörlés