2011. július 19., kedd

Lecsó ahogy mi esszük !


A Magyarországon töltött időszakomba, főleg a  nyári időszakban, szinte nem volt olyan nap, hogy ne hallottam volna környezetembe eme népszerű étel említését. Tudom én, hogy gyors, laktató, finom, de az én családom úgy van vele, hogy megeszik, de csak úgy, ahogy itthon, készítjük, azt is egy szezonban 1-2 alkalommal.
Annyiban tér el a "magyar"lecsótól, hogy mi többféle zöldséget használunk fel hozzá, nem szoktuk csípősre készíteni, és a kolbász sem kötelező benne. Itt , Kolozsváron , gyerekkoromba a szüleink , meghatározó mértékben rizzsel készítették .

Hozzávalók:
  • 2 húsos zöldpaprika
  • 2 kápia paprika
  • 2 kicsi cukkini
  • 1 nagy padlizsán
  • 4 fej hagyma
  • kevés olaj
  • 5 nagy paradicsom
  • 2 marék rizs
  • só, bors, majoránna.
A zöldségeket megmosom, aránylag egyforma kockákra vágom. A paradicsomokat 1-2 percig forró vízbe dobom, így könnyen meghámozható, a cukkini, padlizsán héját nem hámozom le. A hagymát vékonyan felszelem,  üvegesre párolom, rádobom a paprikákat, cukkinit, padlizsánt, enyhén megsózom, pirítom együtt egy keveset, ezután teszem hozzá a hámozott, kockázott paradicsomokat, fűszerezem, hozzáadom a megmosott rizst, öntök hozzá egy nagyon kevés vizet, (úgy fél dl.) lefedve, lassú tűzön, puhára főzöm. Friss kenyérrel, melegen tálalom. 


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Finom lehet így is, ahogy te készíted, rizzsel szoktam néha, a cukkinisat még nem csináltam , de egész biztos hogy az is jó ízt ad neki!

    VálaszTörlés
  2. Mi is hasonlóan szoktuk készíteni rizzsel.

    VálaszTörlés
  3. Éva, ha szeretitek a lecsót, ezekkel a + hozzávalóktól csak finomabb lesz!

    VálaszTörlés
  4. Kati, köszi a megerősítést :)

    VálaszTörlés
  5. Szia, nézz be hozzám,kérlek, egy díjat szeretnék neked adni!

    Én így is, és úgy is szoktam készíteni, ahogy Éva. A cukkinis nálunk a töklecsó, padlizsán nélkül. Imádom! :)

    VálaszTörlés