2011. július 12., kedd

Paradicsomos, padlizsános rigati


Nagyon egyszerű, gyors és finom nyári ebéd. A napokban láttam a TV-be, minden hozzávalóm volt itthon, így ki is próbálhattam.

Hozzávalók:
  • 1 csomag rigati, vagy bármilyen makaróni
  • 1 doboz hámozott paradicsom
  • 2, 3 cikk fokhagyma
  • 0,5 dl. olívaolaj
  • 1 nagy padlizsán
  • 15 dkg. feta sajt
  • só, bors, cukor, oregánó, pár levél friss bazsalikom.
Először is, elkészítettem a paradicsommártást; 2 evőkanálnyi olívaolajat hevítettem, megpirítottam benne  az apróra vágott fokhagymát, ezután a hámozott paradicsomot, sóztam, borsóztam, oregánóval megszórtam, pici cukorral édesítettem, majd lassú tűzön, összefőztem,kb. 15 perc alatt. A végén dobtam bele a friss bazsalikom leveleket. 
A tésztát, forrásban lévő sós vízben, kifőztem, leszűrtem. A padlizsánt megmostam, de nem hámoztam meg, felszeleteltem. Alaposan besóztam, és szűrőbe állítva, hagytam, hogy a leve kifolyón. Grill tepsit felforrósítottam, nagyon kevés olajjal kikentem, a kinyomkodott padlizsán karikákat, mind két oldalán, megsütöttem.
Az elkészült szószt összekevertem a kifőtt tésztával, ráhalmoztam a padlizsán szeleteket, reszelt fetával tálaltam.

6 megjegyzés: