2011. július 23., szombat

Zöldfűszerek téli tárolásra


Hosszú ideje szárítottam a zöld fűszernövényeket, amíg rájöttem, hogy sokkal finomabb, intenzívebb az íze, ha fagyasztva tárolom. Egy fűszerrel teszek kivételt, azt szárítom, a csombort. Nincs semmi más teendőnk, csak a zöldeket, alaposan lemossuk, leitatjuk róla a vizet egy tiszta konyharuhával. Kis csokrokat készítek, külön a levelekből (pl. petrezselyemzöld, zeller, lestyán, tárkony ), majd szorosan feltekerem, egy nagyobb darab fóliába, a két végét megcsavarom, mint a szaloncukrot és így fagyasztom le. A szárakat is ugyan így becsomagolom külön, ezekkel ízesítem majd a leveseket, főzelékeket, stb. Télen, kicsomagolom a hurkát, vágok éles késsel belőle amennyi szükséges, a többit visszateszem. Az így elrakott zöldek íze, olyan lesz, mintha csak most téptük volna le a kertből. 


2 megjegyzés:

  1. Én is az ilyen eltevésnek vagyok a híve. Általában fagyasztva teszem el a petrezselymet, zeller zöldjét és a gumót is feldarabolom. Évek óta így csinálom, egész télen van petrezselyem zeller,én margarinos dobozokban teszem el.

    VálaszTörlés
  2. Igen, én is először a dobozban fagyasztást választottam, azt azért nem nagyon szerettem, mert összefagyott egy tömbbe, aztán, úgy kellett kivésni belőle, ráadásul, helyet is foglalt.

    VálaszTörlés