2011. július 29., péntek

Körömvirágos pogácsa


Elsősorban, köszönettel tartozom a Nővéremnek, ezért a receptért! Köszi Merci, ez is egy remek recepted : )
A piacon megláttam, árulta egy néni körömvirágot, és rögtön eszembe jutott, hogy van egy ilyen receptem, amit még nem sütöttem meg. Finom omlós, és pillanatok alatt elkészül. Sőt, még van egy másik körömvirágos finomság is, ugyan ezen a jegyzeten,  azt majd legközelebb.

Hozzávalók:
  • 50 dkg. liszt
  • 50 dkg. túró
  • 1 tojás 
  • 25 dkg. margarin
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 kk. só
  • 1 marék körömvirágszirom
  • 1 tojás a tetejére.
A margarinból 3 evőkanálnyit felolvasztottam, és a körömvirágszirmokat, 2-3 percig sütöttem benne, majd hagytam megdermedni. A túrót áttörtem, hozzáadtam a sütőporos lisztet, sót, az egész tojást, margarint és a körömvirágos margarint, összegyúrtam. Ujjnyi vastagra nyújtottam, majd pogácsa szaggatóval pogácsákat szúrtam belőle. A korongokat, kikent tepsibe raktam, a felvert tojással megkentem, durva szemű sóval megszórtam, előmelegített sütőben, 180 fokon, 15 -20 alatt aranysárgára sütöttem. 

16 megjegyzés:

  1. De szép fotókat készítettél! Nagyon érdekes ez a recept. Jól hangzik. :)

    VálaszTörlés
  2. Szeretnélek egy díjjal megajándékozni,nézz be hozzám kérlek. :)

    VálaszTörlés
  3. De jó, még nem ettem semmit, amiben körömvirág van, biztos finom, szívesen megkóstolnám! :)
    Én is szeretnék neked egy díjat adni, nézz be hozzám is! :))

    VálaszTörlés
  4. Kedves Márti
    Szeretnék átadni neked egy díjat, fogadd szeretettel!
    http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/07/ismet-dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  5. Biztos finom az íze és ráadásul gyógyhatása is lehet.Gyönyörűek a képek.

    VálaszTörlés
  6. Szia Márti.
    Ma sütöttem meg,tényleg finom és egyszerü is,csak ajánlani tudom másoknak is.Irod hogy van másik körömvirágos receptet,kérném azt is.Köszike.Irénke.

    VálaszTörlés
  7. Ottis, valóban finom, omlós, több napig is eláll, ha jól el van zárva :)

    VálaszTörlés
  8. Csilla, Flóra, köszönöm a díjat !

    VálaszTörlés
  9. Martinelli, most látom, a tőled kapott díjat is nagyon köszi!

    VálaszTörlés
  10. Aleda, erre gondoltam én is, hogy biztos gyógyhatása is van, bár nem ezért sütöttem.

    VálaszTörlés
  11. Irénke,köszi!
    Megkaptam a leveledet is, amire válaszoltam, hamarosan ígérem felkerül a másik körömvirágos recept is!

    VálaszTörlés
  12. Micsoda remek ötlet Márti! Sose jutott volna ilyen az eszembe!

    VálaszTörlés
  13. Norono, magamtól nekem sem, a Tesóm nem tudom honnan szerválta!

    VálaszTörlés
  14. Húú a mindenit! Körömvirágos recept? Nagyon kellemetes rágcsálni való!

    VálaszTörlés