2011. július 23., szombat

Házi májas felvágott


Ilyenkor nyáron, kevesebb felvágottat fogyasztunk, inkább kencéket eszünk, reggelire, uzsonnára, vacsira. 
Ez a májas felvágott nagyon praktikus, és laktató, a nagy melegben is szívesebben ettük. Hidegtálon is eltudnám képzelni. 

Hozzávalók:
  • 40 dkg. sertésmáj
  • 4 zsemle
  • 1 hagyma
  • 2 evőkanál olaj
  • 3 tojás
  • 2 dl. tej
  • 20 dkg. liszt
  • só, bors, majoránna.
 A májat kockára vágtam, az apróra vágott  hagymát az olajon, üvegesre pároltam, hozzáadtam a májat, készre sütöttem, majd  kihűtöttem. A zsemlét apróra felkockáztam, világosra pirítottam, összevegyítettem a kihűlt májjal. A tejet, összekevertem a  tojással, liszttel, sóztam, borsóztam, majoránnával ízesítettem, összekevertem a májas zsemlekockával. Egy nagy celofánt kivajaztam, majd ráhalmoztam a tölteléket, rúddá formáztam, két végét szorosan összecsavartam, sós, forrásban lévő vízben, 20 -25 percig, kis lángon főztem. 
Amikor már kihűlt, kibontottam, és felszeleteltem. Zöldségekkel ettük.

10 megjegyzés:

  1. De jó recept. Házi májkrémet szoktam készíteni, de ezt még nem ismertem. Tetszik. :)

    VálaszTörlés
  2. Isteni ez a recept! Mi is szívesen fogyasztanánk.

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finom lehet! Igen jól néz ki guszta, kifogom próbálni!

    VálaszTörlés
  4. De jó recept, nagyon tetszik! Máris elkérem! Hű, ezt biztos kipróbálom! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Alíz, akkor próbáld egyszer ki!

    VálaszTörlés
  6. Illéskrisz,örülök, hogy tetszik, nagyon szívesen!

    VálaszTörlés
  7. Márti,nagyon jó kis recept,sosem ettem ilyet,de hogy finom,abban nem kételkedem.

    VálaszTörlés
  8. Én is most csináltam először, szerintem, érdemes kipróbálni!

    VálaszTörlés