2011. július 13., szerda

Tejszínes sárgabarackos fagyi

Szívesen készítek itthon fagyit is, főleg ilyen kánikulába.  Mivel sárgabarack mánia van felénk, a fagyi is ebből lett. Nagyon egyszerű és finom, és még fagyi gép sem szükséges hozzá.

Hozzávalók:
  • 1/5 liter tejszín
  • porcukor
  • 1 cs. vaníliáscukor
  • fél citrom
  • 8 db. érett sárgabarack.
3 dl. vizet felforraltam, beledobtam 1-2 percre a barackokat, így könnyedén meghámozható lett. Apróra vágtam, majd a citrom levével összeturmixoltam. A péphez adtam ízlés szerint cukrot, ez attól függ, mennyire édes a gyümölcs, én 3 kanállal tettem. A tejszínhez hozzáadtam a vaníliás cukrot és felvertem, de nem teljesen kőkeményre, inkább krémesebb állagúra. Negyedét hozzákevertem a barackos péphez. Műanyag dobozba öntöttem a tejszínhabot, majd "S" alakba a pépet, lefedve megfagyasztottam. Tetszőleges szósszal, gyümölccsel, ostyával díszíthető.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon ínycsiklandó, képzeld én is csináltam, igaz máshogyan, de pont sárgabarackost. Holnap rakja fel a gép. :D Ilyenkor a házi fagyinál nincs is jobb! Látszik, hogy érnek egymás után a gyümölcsök a blogokon. :)))

    VálaszTörlés
  2. Guszta lett. Nálam ma készültek a fagyik :DD

    VálaszTörlés
  3. Barbi, én is észrevettem a szezongyümölcsök felhasználását a blogokon!

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Van egy kerdesem az 1/5 l tejszin az most fel liter vagy masfel liter esetleg 2deciliter ?

    VálaszTörlés
  5. A fenti megjelölés nekem is szemet szúrt! Kérdezetlenül én is 2 dl-t, azaz 200 ml-t használtam volna, ami az 1 liternek 1/5-e! A fél liter az lehet 1/2 l, vagy 0,5 l, 500 ml megjelölésű, de LEGALÁBB NEM TÉVESZT MEG SENKIT!

    VálaszTörlés