2011. július 25., hétfő

Őszibarack - meggy kompót



Hozzávalók:
  • 4 kg. őszibarack
  • kb. 1 kg. meggy
  • kilónként, 30 - 40 dkg. cukor
  • 2 citrom.
Egy nagy tálba hideg vizet öntöttem, belefacsartam a citrom levét, ez majd megkeményíti a rostokat és megakadályozza az elpuhulást, és persze nem barnul meg a barack!
A félig érett, szép, hibátlan barackokat, félbevágtam, kimagoztam, recés késsel meghámoztam, és a citromos vízben áztattam , amíg elkészültem a hámozással. 
A meggyet megmostam, és minden fél barack közepébe ültettem egy szemet, az alaposan kimosott, kiszárított üvegekbe rendeztem, arcukkal kifelé. Úgy tudjuk meg, mennyi szirupra lesz szükségünk, hogy a gyümölcsre   töltünk vizet, kiöntve kimérjük és annyival szorozzuk,  ahány üveg kompótunk van, persze célszerű, ha egyformák az üvegek.
Szirupot főztem, 1 liter vízhez,  kilónként 30-40 dkg. cukorral, kihűtöttem, hidegen a gyümölcsökre öntöttem, lezártam őket. Egy nagy lábos alját kiraktam 2-3 réteg újságpapírral, rá sorakoztattam az üvegeket, majd félig felöntöttem hideg vízzel, befedtem.  A dunsztolás, a víz gyöngyözésével kezdődik, ettől számítva, 25 percig  lassú tűzön főztem. A fazékban hagytam  kihűlni.


7 megjegyzés:

  1. Ez egy gyönyörűség.Ízéről,nem is beszélve,csodafinom lehet.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ízletes lehet, látványra is nagyon szép!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom! Milyen szépen raktad az üvegbe, jó ránézni. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon mutatós ez a kompót, szemet gyönyörködtető.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett, nem csak finom.

    VálaszTörlés
  6. Köszi lányok! ez volt a cél, hogy szép is legyen, örülök, ha nektek is tetszik :)

    VálaszTörlés