2012. április 3., kedd

Vasi pecsenye friss tavaszi salátával


 A nővérem sűrűn mondogatta, sőt ódákat zengett, erről a  rántott hús technikáról, de valahogy mindig elmaradt a sütése. Barbinál láttam a napokban,  rá pár napra a Tv.-be! Vettem a jeleket, ezért  a hétvégén megsütöttem. Elmondhatom valami fantasztikus! Mivel reszelt krumpli réteg borítja, friss salátával ettük!

Hozzávalók:
  • 60 dkg. sertéslapocka vagy karaj
  • só, őrölt bors, fokhagyma
  • kb. 10 dkg. liszt és zsemlemorzsa
  • 2 tojás
  • 1 dl. tej
  • 2 nagy krumpli
  • olaj a sütéshez.
Salátához:
  • 1 fej saláta
  • 5-6 koktélparadicsom
  • fél uborka
  • 1 csokor retek
  • 1 lilahagyma
  • 1 csokor medvehagyma
  • olívaolaj, só,  fehérbors.
A hús szeleteket kiklopfoltam, széleit több helyen bevagdostam, sóztam, borsóztam, megkentem zúzott fokhagymával. A tojásokat felütöttem, hozzáadtam a reszelt krumplit, pici sóval, és a tejjel simára kevertem. A szeleteket előbb lisztbe, majd a burgonyás tojásba, legvégül a prézlibe forgattam, majd a forró olajban aranysárgára sütöttem. 
A salátához összevágtam a zöldségeket, megsóztam, borsóztam, a salátát darabokra tépkedtem, legvégül lazán összekevertem a többi zöldséggel, tetejét meglocsoltam olívaolajjal.

  1 Millió Menü c. könyvből


16 megjegyzés:

  1. Húú de guszta!! Ezt én is kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Márti
    Most már értem, miért Ízek és Zamatok a blog címe! Neten keresztül érzem az ízét. Lelki szemeimmel, már látom is, ahogy kéjesen majszolom ezt a finomságot. Gratula!!!
    Baráti ölelés, Laci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Nagyon köszönöm! igazán elismerés tőled!

      Törlés
  3. Nálunk is nagy kedvenc. Nagyon guszta a tálalás, jöhetne ma ebédre.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Talán már egyszer én is kipróbáltam borzashúsként valóban nagyon finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Tesóm is így említette, aztán a szakácskönyvben "Vasi pecsenyének" titulálták, mindegy, mert az íze a lényeg!

      Törlés
  5. Ugye milyen fantasztikus, most hétvégére is tervezem a sütését. Gyönyörű tálalás megint! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, még egyszer Neked is, hogy felhívtad rá a figyelmemet! Biztos lesz ismétlés nálunk is, mivel Ádám több napos kirándulása miatt lemaradt róla.

      Törlés
  6. Így még nem készítettem, de muszály lesz kipróbálnom:)

    VálaszTörlés
  7. Hú én nagyon megkívántam, nagyon szép a fotó! Kellemes Ünnepet!

    VálaszTörlés
  8. Mi is szeretjük a borzaska vasi pecsenyét :)- elég sok néven emlegetik valóban. Furcsa, de nem kaptam értesítőket a posztolt receptjeidről, idáig visszanéztem, hogy nem láttam a finomságaidat eddig!!!! pussz

    VálaszTörlés