2012. április 7., szombat

Rahátos kalács


A rahát (lokum) egy keleti csemege, ami itt is nagyon népszerű. Mivel én inkább, valamibe belesütve  eszem csak meg (tömény édes !) ezért, nem volt kérdés, hogy a kalácsba  teszek, ami egy román specialitás. Többnyire, 4 ízben árusítják, rózsa, menta, citrom, kakaó és  porcukorral van bevonva.

Hozzávalók:
  • 60 dkg. liszt
  • csipet só
  • 3 ek. cukor
  • 1 egész tojás + 1 sárgája kenni
  • 2 dl. tejszín
  • 1 dl. tej
  • 2 dkg. élesztő
  • 6 dkg. olvasztott vaj
  • 2 marék felkockázott rahát.
A tészta hozzávalóiból, hólyagos tésztát gyúrtam, meleg helyen, letakarva, duplájára kelesztettem. A megkelt tésztát kettéosztottam, egyenként kinyújtottam, megszórtam a raháttal, majd feltekertem, mint a bejglit, majd összecsavartam a két hurkát. Kikent kalácsformában, raktam, letakarva, ismét hagytam megkelni. A tojássárgájával lekentem, előmelegített sütőben, 180 fokon, 40-45 percig sütöttem. Mivel a vége fele kezdett nagyon pirulni, alufóliával letakarva sütöttem tovább. A forró kalácsot, rácsra borítottam, konyharuhával letakarva hagytam kihűlni. 

Rahát, ha valaki még nem ismerné!


3 megjegyzés:

  1. Felénk egyáltalán nem lehet kapni rahátot (sem lokumot) és a nevét is csak innen, a blogokból ismerem. Biztosan finom lehet kaláccsal is.
    Kellemes Húsvétot! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Esetleg, keleti csemegeboltban beszerezhető. Köszönöm, viszont kívánom!

      Törlés
  2. Nahát- rahát! Nem volt szerencsénk egymáshoz, csak hallomásból ismerem :) A kalácsod nagyon szép, és jól mutat benne.

    VálaszTörlés