2012. április 12., csütörtök

Sárgabarackos nugáttorta



"Talán semmi sincs szebb a világon, mint találni egy embert, akinek a lelkébe nyugodtan letehetjük szívünk titkait, akiben megbízunk, akinek kedves arca elűzi lelkünk bánatát, akinek egyszerű jelenléte elég ahhoz, hogy vidámak és nagyon boldogok legyünk."     (Hemingway)                                                                               

Boldog születésnapot!

A férjem szülinapi tortája, és mint már megszokhatták a látogatóim, könnyű, kellemesen édes tortát sütöttem, ezúttal is. 

Tésztához:
  • 7 dkg. liszt
  • 5 dkg. étkezési keményítő
  • 5 tojás
  • 13 dkg. cukor
  • 3 ek. nugátkrém
  • csipetnyi só.
Töltelék:
  • 1 doboz sárgabarckbefőtt (850 ml.)
  • 5 dl. tejszín
  • 1 tk. citromlé
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 1 cs. tortazselé
  • 1 cs.tejszínhabkeményítő.
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét 1 ek. hideg vízzel és a csipetnyi sóval, kemény habbá vertem, a végén hozzáadtam a cukrot is. A sárgáját a nugátkrémmel simára kevertem, hozzászitáltam a lisztet, amit előzőleg összekevertem az étkezési keményítővel, óvatosan összeforgattam a habbal. Sütőpapírral kibélelt 24 cm. átmérőjű formába simítottam, előmelegített sütőben 175 fokon 25-30 percig sütöttem. Tűpróba kötelező! Hagytam kihűlni, majd 3-ba vágtam.
Közben a befőttet lecsöpögtettem, a levét felfogtam, 2 fél barackot cikkekre vágtam, ez került a tetejére, a többit felkockáztam. 2 dl. befőttlevet felforraltam a citromlével, beleszórtam egy vaníliás cukrot, és a tortazselét, amit előzőleg 4 ek. vízzel kikevertem, összemelegítettem , hozzáadtam az aprított barack felét, és az alsó lapra öntöttem, ezt, befedtem a másik tortalappal, hűtőbe tettem dermedni. A tejszínt felvertem keményre, a másik vaníliás cukorral, 1/4 részét kivettem, a nagyobb adaghoz hozzákevertem a megmaradt barackot, és a tortára (második lapra) simítottam, rátettem a harmadik lapot. Hűtőbe állt másnapig, ekkor a maradék tejszínnel kidíszítettem + a félretett cikkekkel. 
 Tina Extra 1999/1


16 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Szívesen megkóstolnám !Még sosem sütöttem ilyen piskótát!

    VálaszTörlés
  2. Isten éltesse férjedet nagyon sokáig! Csodás idézetet találtál! A tortád ámulatba ejt, hogy lehet ilyet csinálni? Nagyon szép és elképzelem mennyire könnyű finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, a jókívánságokat és a dicsérő szavakat is! Sima, keksznyomó "fecskendőm" van,semmi flanc, azzal csináltam.

      Törlés
  3. Gyönyörű habos finomságot készítettél, nagyon szép:) Boldog szülinapot kívánok a kedves férjednek:)

    VálaszTörlés
  4. Isten éltesse a férjedet, csodás a torta:) Isten adja ugyanúgy érezzetek ezután is egymás iránt, mint ahogy az idézet írja:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen! Zsenge korom ellenére :) ide s tova, 24 éve vagyunk együtt! Reméljük így lesz még jó sokáig!

      Törlés
  5. Boldog szülinapot a férjecskédnek.Nagyon szép lett a tortája:)

    VálaszTörlés
  6. Ajaj! Mennyei torta, és én imádnám, ha egy szelettel kaphatnék! Boldog lehet a férjed, hogy ilyen finomsággal kedveskedtél neki! Én is sok boldogságot kívánok neki születésnapja alkalmából!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Későn szóltál, mert rögtön vittem volna egy szeletkét!
      Nagyon köszönjük!!! bár, nem édes szájú, az ilyen típusú tortákkal azért megbirkózik :)

      Törlés
  7. Gyönyörű torta! Sok boldog szülinapot kívánok Neki!

    VálaszTörlés
  8. Először is nagyon boldog születésnapot, így utólag, de annál nagyobb szeretettel!!!!! A torta gyönyörű lett! Harmadjára maradt- ez az egyik kedvenc idézetem!!! :)

    VálaszTörlés