2012. április 12., csütörtök

Tormaleves


Tudom, hogy már vége a Húsvétnak, habár van ahol most kezdődik, de ha valakinek még maradt a sonkából (mint nekünk!) elkészítheti, mert nagyon finom!

Hozzávalók:
  • 1 szál torma
  • 2 ek. citromlé
  • 5 dkg. vaj
  • 2  ek. liszt
  • 2 dl. tejszín
  • 5 dl. csontlé
  • 1 kk. méz
  • 25 dkg. füstölt sonka
  •  só, bors.
Egy edényben felhevítettem a vajat, hozzáadtam a lisztet, és mogyorószínűre pirítottam, felöntöttem a csontlevessel, és a felkockázott sonkával, hagytam felforrni. A tormát megtisztítottam, lereszeltem, majd a citromlével meglocsoltam, hozzáadtam a leveshez. Ha szükséges még sózható, megborsóztam, hozzáadtam a mézet, a tejszínt, hagytam még egyszer felforrni, majd levettem a tűzről. Azonnal tálaltam. 

9 megjegyzés:

  1. Nagyon ízletes lehet pikáns! Még nem ettem , de kipróbálnám szívesen bár sonka már nincs.Tej, vagy tejszín kell bele? Majd legközelebb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, máris javítom! tejszín!! valóban finom, pikáns.

      Törlés
  2. Ezt nagyon kipróbálnám, imádom a tormát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem intenzív az íze, éppen csak sejteti, hogy van benne!

      Törlés
  3. Egy nénitől hallottam én is a piacon a jómúltkorjába, tetszik, szívesen kipróbálnám:) El is mentem.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes és bizonnyal finom is!

    VálaszTörlés
  5. Még soha nem ettem levesként!

    VálaszTörlés