2012. április 7., szombat

Sóskás medvehagymás krumpligombóc leves


Isteni finom, akár ünnepi, gyors, tavaszi leves, csak ajánlani tudom! 

Hozzávalók:
  • fél kg. sóska
  • 1 csokor medvehagyma
  • 2 dl. tejföl
  • 1 tojássárgája
  • 1 ek. vaj
  • 2 liter húsleves
  • só, bors, pici cukor.
Gombóchoz:
  • 2 nagy krumpli
  • 1 tojás
  • 4-5 ek. liszt
  • só, bors.
A megpucolt krumplikat felkockáztam, sós vízben, puhára főztem. Még forrón összetörtem, sóztam, borsóztam, hozzáadtam a tojást és apránként a lisztet. Vizes kézzel diónyi gombócokat formáztam belőle. 
A vajat felolvasztottam, megfonnyasztottam a sóskát, sóztam, borsóztam, felöntöttem a húslevessel, hagytam főni, 10 percig, ez után leturmixoltam, újból felfőztem, beledobtam a felaprított medvehagymát, a gombócokat, lefedve  puhára főztem. A tejfölben elkevertem a tojássárgáját, és a már kész leveshez adtam, majd amikor újra felforrt, pici cukorral ízesítettem, és elzártam alatta a tűzet.  Forrón tálaltam.
Vidék íze, 2011.május

3 megjegyzés:

  1. Kellemes ízű, savanykás leves!!! Köszönöm jókívánságaidat, áldott, békés Húsvéti ünnepeket kívánunk a családodnak nagyon sok szeretettel!!!!!

    VálaszTörlés