2012. április 7., szombat

Diós jo-jó


Valamikor télen, mentettem el ezt a receptet Kriszti oldaláról, köszönet érte! Tudtam, hogy előbb-utóbb megsütöm, hát most jött el az ideje!  Kicsit emlékeztet a barack sütire, de attól finomabb, ropogós dióburokban, mennyei  krém, nagyon finom!

Tészta hozzávalói:
  • 35 dkg. liszt
  • 8 dkg. zsír
  • 12 dkg. vaj
  • 1 tojás + 2 tojássárgája
  • 1 vaníliás cukor
  • 3 ek. porcukor
  • fél citrom reszelt héja + leve.
Tetejére:
  • 2 tojásfehérje
  • 20 dkg darált dió
Töltelék:
  • 1 dl. tejszín
  • 10 dkg. étcsoki
  • 2 ek. rum.
A krémhez, a tejszínbe tördeltem a csokit, majd felolvasztottam. Hűtőbe hagytam megdermedni, majd robotgéppel habosra kevertem, hozzáadva a rumot. 
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, cseresznye nagyságú golyókat formáztam, majd megmártottam őket a  tojásfehérjébe, majd a dióba. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, előmelegített sütőben, 180 fokon, 15-20 perc alatt megsütöttem, amíg megpirult a dió. Amikor kihűlt, kettőt összeragasztottam a krémmel. Jól záródó dobozban tárolható, már ha kibírjuk!


2 megjegyzés:

  1. Szeretem a diós sütiket, a megjegyzések alapján- lehet más sem kapott értesítőt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ????, vagy csak nem értek rá az ünnepek miatt!

      Törlés