2012. április 27., péntek

Petrezselyemleves sajtgaluskával


Igazi, tavaszi leves, ennél többet nem is írok róla, levest kedvelőknek, kötelező kipróbálni :) 

Hozzávalók:
  • 5 szál zöldhagyma
  • 5 dkg. vaj
  • 2 ek. liszt
  • 8 dl. húsleves
  • 3 csokor petrezselyem
  • 2 dl. tejszín
  • 1 ek. citromlé
Sajtgaluskához:
  • 2 ek. vaj
  • 5 dkg. liszt
  • 5 dkg. reszelt sajt
  • 1 tojás
  • 1 csipet reszelt szerecsendió.
Először a galuskával kezdtem. A vajat, 80 ml. vízzel felforraltam. Hozzáadtam a lisztet, és a sajtot, csomómentesre kevertem. A tűzről levéve, belekevertem a tojást, sóval, borssal, szerecsendióval ízesítettem, félretettem pihenni. A hagymákat karikára vágtam, a felhevített vajon megpirítottam, megszórtam a liszttel, majd felöntöttem a húslevessel. Amikor felforrt, hozzáadtam a felaprított petrezselymet és a tejszínt. Sóval,borssal, citromlével ízesítettem, összeforraltam pár percig, a tűzről levéve leturmixoltam.  A galuskákat külön forró sós vízbe szaggattam, kis lángon 4-5 percig készre főztem. Forró levessel tálaltam. 


16 megjegyzés:

  1. Esetleg nagy szellemek, ha találkoznak?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép leves, szeretem a leveseket mégis igen kicsi a választékom belőle. Meg kell jegyezzem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mivel nálunk szinte mindig van leves, már elég sok eszementnek tűnő verziót kipróbáltam, most ez volt soron!

      Törlés
  3. Csak finom lehet! Petrus mániás vagyok, de még nem jutott eszembe csak belőle levest csinálni!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, én is, de minden földfűszerrel így vagyok! Valahonnan kifaricskáltam, így őrizgettem, magamtól nem jutott volna eszembe! Még van egy szokatlan petrezselymes receptem, majd legközelebb!

      Törlés
  4. A petrezselyem krémlevest Márta barátnőmtöl tanultam,imádom én is, főleg buggyantott tojással. Liszt helyett pici krumplit főzök bele, vagy azt sem. Nálam is megtalálható a recept!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én most készítettem először! biztos nem rossz tojással sem.

      Törlés
  5. Nagyon guszta és finom lehet !Petrezselymet nagyon szeretem így viszont még eddig nem ettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! üde, kellemes ízű! ideje másként is tekinteni a petrezselyemre, mert számtalan formában elkészíthető, és nagyon egészséges.

      Törlés
  6. A levest is meg a petrezselymet is szeretem:) Nagyon szép színe van, csupa egészség és vitamin:)

    VálaszTörlés
  7. Már mentem is! Nagyon guszta. :))))

    VálaszTörlés
  8. Nagy üde leveske, én is elmentem magamnak mert sok petruskát használok...

    VálaszTörlés