2012. április 7., szombat

Ordás pogácsa


Mindennel elkészültem, és leültem, hogy beirkáljam, miket sütöttem-főztem. Persze, még kimaradt egy-két fogás, de, majd bepótolom! Mivel az utolsó bejegyzés az első, lent már belinkeltem a többi receptet is. Amivel kezdem (végzem) a sort, egy roppant finom, és kiadós sós ropogtatni való, ami jól záródó dobozban napokig is eláll. A recept is variálható kedvünk szerint, kevesebb, vagy nagyobb adag,  ugyanis, mindhárom hozzávalóból egyforma mennyiség szükséges. Nálam," kabáthoz a gombot", ugyanis 30 dkg. ordám volt itthon, ehhez igazodtam. Lehet tehéntúró, sajt, vagy juhtúró , vagy ezek keverékével, minél több féle annál finomabb.

Hozzávalók:
  • 30 dkg. orda 
  • 30 dkg. liszt
  • 30 dkg. margarin
  • 1 tojás lekenni
  • 2 tk. só.
A hozzávalókat alaposan összegyúrtam, hagytam fél órát a hűtőbe. Lisztezett deszkán nem túl vékonyra nyújtottam, pogácsákat szaggattam belőle, felvert tojással lekentem, magokkal megszórtam, előmelegített sütőben, 180 fokon, 20 perc alatt aranysárgára sütöttem. 

14 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki!
    Boldog ünnepet kívánok nektek! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta pogácsákat sútöttél. Köszönöm a jókívánságokat, s viszontkívánom. Kellemes Húsvétot!.

    VálaszTörlés
  3. Kellemes Ünnepeket kívánok, ahogy látom nagyon sok finomság készült!:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták a pogácsáid! Nagyon Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Kellemes Húsvéti Ünnepeket Nektek is! :)

    VálaszTörlés
  6. Kellemes Húsvéti Ünnepeket!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen, viszont kívánom!!

    VálaszTörlés
  8. Ez olyan, mint a túróval készült, nagyon finom tud lenni, én egy éjszakára a hűtőben hagyom állni és másnap sütöm.

    VálaszTörlés