2011. december 23., péntek

Mézes krémes


Nálunk, ünnepekkor, mindig megtalálható volt ez a süti is. Persze, akkor még csak sima grízes-lekváros krémmel, és szerintem, több mézzel készültek, mert már napokkal előtte megsütötte Édesanyám a lapokat, amik akkor még kemények voltak.  Egy szakácskönyvembe találtam ezt a változatot, így  évek óta így sütöm, finom, és jól tárolható, és a lapokat sem kell hetekkel előtte megsütni.

Hozzávalók:
  • 45 dkg. liszt
  • 15 dkg. cukor
  • 5 dkg. margarin
  • 1 tojás
  • 1 mk. szódabikarbóna
  • 4 ek.méz
  • 5 ek. tej
Töltelék:
  • 15 dkg. vaj
  • 15 dkg. porcukor
  • 3 ek. rum
  • 2 ek. kakaó
  • 1 vaníliás cukor
  • 5 dl. tej
  • 4 ek. búzadara
  • 5 ek. savanykás lekvár
Tetejére:
  • 15 dkg. étcsokoládé
A tojást a margarinnal meg a tejjel simára kevertem. Hozzáadtam a mézet, majd apránként beledolgoztam a lisztet, a szódabikarbónával, és a cukorral. A masszát háromba osztottam, és egyenként kinyújtottam kb. 20x30 cm. -es téglalappá. A tepsi hátoldalát megvajaztam, beszórtam liszttel, és a tészta lapokat egymás után megsütöttem, 180 fokon, 5-10 percig, zsemleszínűre. A krémhez, a tejben megfőztem a darát, majd hagytam kihűlni.
A cukrot a vajjal habosra kevertem, a már hideg krémmel összekevertem. Kettéosztottam, az egyikbe öntöttem a rumot és a kakaót, a másikba a vaníliás cukrot. Az első tésztalapot tálcára fektettem, vékonyan megkentem lekvárral, majd elsimítottam rajta, a világos krémet. Ráhelyeztem a másik lapot, ezt is megkentem lekvárral, erre került a sötét krém. Legvégül a harmadik lappal beborítottam. Gőz fölött felolvasztottam a csokit és a süteményre kentem, de csak a felére, a másik felét  porcukorral szórtam meg. Legalább egy napig kell pihentetni a hűtőbe, hogy a tészta kellően megpuhuljon.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és ínycsiklandó, hát elfogadnék egy-két darabot.
    Áldott, békés, boldog Karácsonyt Neked és a családodnak.
    Szeretettel:
    Mrita

    VálaszTörlés
  2. Mrita, köszönjük szépen, Nektek is kellemes ünnepeket!

    VálaszTörlés
  3. Imádnivaló!!! Mi is sütöttünk hasonlót:)

    VálaszTörlés