2011. május 22., vasárnap

Habcsók tortácska, krémmel, eperrel


Este szedtem ki a hűtőből valami húst másnapra, és reggel vettem észre, hogy a fagyasztó ajtaja résnyire nyitva maradt. Ezt már eljátszottam egyszer ebben a hónapban! Persze a belseje olyan volt,  mint egy cseppkőbarlang, így kénytelen voltam, újból leolvasztani. Ilyenkor, ahogy lenni szokott, egyben szelektálok is. Sokszor van olyan recept, hogy a tojások sárgáját kell csak felhasználni. Ha nem használom fel rögtön, többnyire lefagyasztom kis dobozkában, megjelölve, melyikben hány fehérje van. A minap láttam a Tv.-be ezt a receptet,  így kerül sor a "tojás 3" dobozkára a választás! A hűtőben árválkodott pár szem eper is, felturbózva, isteni desszert lett.

Hozzávalók:
  • 3 tojás fehérje
  • 15 dkg. cukor
  • csipet só
  • 2 evőkanál vaj
  • sütőpapír.
Krém:
  • 12 dkg. mascarpone krémsajt
  • 0, 5 dl. narancslikőr
  • 2 evőkanál méz
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 narancs héja
  • 15 dkg. eper
  • mentalevél.
Sütőpapírt fektettem egy tepsire, köröket rajzoltam rá, a cukros dobozom fedelével, 8-10 cm. átmérőjű. Megfordítottam, és a túloldalon átütő körvonalon belül megkentem vajjal, így...


 A tojásfehérjéből, csipet sóval, kemény habot vertem, apránként hozzáadva a cukrot. A kivajazott körökre, először csigavonalba megírtam az alapot, majd körben csúcsokat nyomtam a habzsákból. Előmelegített sütőben, 110 fokon 50 percig szárítottam.
A krémhez, összekevertem a krémsajtot a mézzel, narancslikőrrel (ami nálam Karácsony előtt készült,  2 reszelt narancshéj + 1 dl vodkában érlelve) narancshéjjal, vaníliával. A kisült tortácskák üregét megtöltöttem a krémmel, kiraktam eperrel, mentalevéllel díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése