2011. május 20., péntek

Juhtúróval, zöld fokhagymával töltött labdacsok


A tésztája nem más, mint  hagyományos, krumpli lángos. A minap sütöttem lángost, és mivel a férjem szinte mindent sajttal vagy túróval enne, gondoltam a közepébe rejtem és így sütöm ki. Volt itthon friss zöld fokhagymám, ebből is vágtam bele, ettől még ízletesebb lett. Kérte, hogy süssek máskor is!

Hozzávalók:
  • 20 dkg. finomliszt
  • 2 dkg. élesztő
  • 1 közepes főttkrumpli
  • 2 evőkanál olaj
  •  só
  • csipet cukor
  • 1 dl. langyos tej
  • olaj a sütéshez.
Töltelék:
  • 15 dkg. juhtúró
  • 1 szál apróra vágott, zöld fokhagyma.
A krumplit megfőztem. Az élesztőt 1/2 dl. langyos tejben, csipet cukorral megkelesztettem. A lisztet átszitáltam, mélyedést nyomtam a közepébe, beleöntöttem a megkelt élesztőt, a lereszelt főttkrumplit, az olajat, és a megmaradt langyos tejjel lágyabb kelt tésztát dagasztottam. Tetejét liszttel megszórtam, letakarva hagytam a duplájára kelni, kb. 1 órát.  A töltelék hozzávalóit összekevertem. A tésztából, olajos kézzel,  kis darabokat téptem, kissé kinyújtottam, nem túl vékonyra,  a közepébe tettem a töltelékből, majd összefogtam a széleit, és gombóccá formáztam. Bő, forró olajban, tettem, előbb fedő alatt 2 percig sütöttem, majd megfordítottam, de már fedő nélkül, szép pirosra sütöttem. Melegen, hidegen,  fő fogásnak, vendégvárónak, vagy kiadósabb vacsorának is kínálható.  A fenti kép hidegen, a lenti kép melegen fotózva!

5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon érdekes! Én még ilyet soha nem ettem!Vagyis hát krumpli lángost.Ez saját ötleted, vagy egy eredeti recept? Biztosan nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, és egyszerű, ezt én is kipróbálom. Nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  3. Sándor, akkor itt az ideje, hogy megkóstold!Ha nagy a család, duplázd az adagot. A recept nem saját, régi eredeti recept!

    VálaszTörlés
  4. Kati,téged is csak biztatni tudlak, hogy próbáld ki:)

    VálaszTörlés