2011. május 26., csütörtök

Juhsajtos borsós lepény


Előszeretettel járok a piacra, rendszerint igyekszem onnan beszerezni a friss alapanyagokat, főzéshez, sütéshez valót. Különösen ilyenkor imádom a piacot, amikor van választék mindenből. Már kapható a friss juhsajt (gomolya) ami, ha megjelenik, szinte sosem fogyunk ki belőle, annyira szeretjük. Most egy  pofon egyszerű,  gyors ebéd,( vagy vacsora) is készült belőle !

Hozzávalók:
  • 30 dkg. leveles tészta
  • 1 csokor újhagyma
  • 20 dkg. zöldborsó
  • 2 dl. tejföl
  • 3 tojás
  • 3 kanál zsemlemorzsa
  • 12 dkg. juhsajt
  • 1 fej lilahagyma
  • só, bors, szerecsendió.
A leveles tésztát, hagytam szobahőmérsékleten kiolvadni, majd lisztezett, alaposan megsózott deszkán nem túl vékonyra nyújtottam, kikent piteformába terítettem, amit előtte alaposan kikentem. A sózás azért fontos, mert a tészta semleges ízű. Villával több helyen megszurkáltam, majd meghintettem a zsemlemorzsával.  A borsót a felkarikázott újhagymán kevés vajban megpároltam, sóztam borsóztam,  hagytam kihűlni.  Rászórtam a tésztára  a felkockázott sajtot, a hagymás borsót. Felvertem a tojást, picit ezt is megsóztam, összekevertem a tejföllel, szerecsendióval ízesítettem. Ráöntöttem a keverékre, és erre a felkarikázott, gyűrűire szedett lilahagymát, a tészta széléről maradt masszát megsodortam, és ezt is a tetejére raktam.  Előmelegített sütőben, 180 fokon, 30-35 percig sütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése