2011. november 5., szombat

Túrós korong, marcipánkrémmel és körtével


A férjem megajándékozott egy "Pudingos receptek" című újsággal, ebből van ez a fantasztikus recept. Az új szerzeményemet, alaposan átnéztem többször is. Imádom a szép színes recept újságokat, könyvecskéket, könyveket, van is bőven belőlünk, lassan gátat is rekeszthetnék vele, de mindenkinek megvan a maga bogara. Aztán Ádám kiválasztotta, melyiket süssük először, erre esett a választás. 
Nagyon finom,  különleges süti, és  hamar elkészíthető.

A tésztához:
  • 20 dkg. túró
  • 6 ek. olaj
  • 3-4 ek.tej
  • csipet só
  • 1 tojás
  • 4 dkg. cukor
  • 28 dkg. liszt
  • 1 sütőpor.
Töltelékhez:
  • 4 dl. tej
  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • 20 dkg. nyers marcipánmassza
  • 6 db. érett zaftos körte.
Díszítéshez:
  • 1 tojás
  • 1 ek. tej
  • 10 dkg. szeletelt mandula
  • 10 dkg. tortabevonó.
A tésztához a túrót elkevertem az olajjal, tejjel, sóval, cukorral. A lisztet összekevertem a sütőporral , a túrókrémhez kevertem. A töltelékhez a tejből kivettem 6 evőkanálnyit, ezt elkevertem a pudingporral, a többit felforrósítottam. Amikor már forrt, belemorzsoltam a marcipánt, és felolvasztottam benne. Levéve a tűzről, beleöntöttem a pudingos keveréket, visszatettem a tűzre, és besűrítettem. A körtéket meghámoztam, a magházát eltávolítottam, kettévágtam.  A tésztából, lisztezett deszkán, nem túl vékonyra nyújtottam, nagy köröket szaggattam belőle (10 cm. átmérőjűt, így 14 db. lett) mindegyik kör közepébe egy púpozott evőkanál pudingot tettem, erre helyeztem egy fél körtét, amit előtte felszeleteltem. Megszórtam a mandula lapocskákkal, a tojást elkevertem a tejbe, a halmocskákat megkentem, sütőpapírral bélelt tepsibe ültettem. 180 fokon, kb. 20 percig, szép aranysárgára sütöttem. Rácson hagytam kihűlni, a megolvasztott csokoládét rácsorgattam.


12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, mutatós sütemény és biztosan nagyon finom is! Szeretem én is a receptes könyveket , újságokat. A lányaim jóvoltából van bőven miből válogatnom az én módszerem szerint !:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon guszták, örülhetett a családod, ilyen finom sütinek.

    VálaszTörlés
  3. De jól néz ki!
    Receptes újságból nekem is rengeteg van, év(tized)ek óta gyűlnek, gyűlnek, s mindig gyarapítom. Bogarasak vagyunk:-)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon fincsi lehetett, de jó, hogy a párjaink elviselik a gasztrohóbortunkat, bár igazán ők az élvezői a finomságoknak:)

    VálaszTörlés
  6. Éva, akkor nem vagyok ezzel egyedül :))

    VálaszTörlés
  7. Mrita, csodálkoztam is, mert a férjem nincs oda az édességért, és még ő is evett jócskán belőle!

    VálaszTörlés
  8. Gerdi, ennyi hibánk legyen :)

    VálaszTörlés
  9. Kati, sok ötletet kapok azért olykor a családomtól is, naná, hogy szívesen fogyasztják a finomságokat :)

    VálaszTörlés
  10. Márti, ez valóban fantasztikus süti!!!!

    VálaszTörlés
  11. Vicuska, ezt is feltétlenül ki kell próbálni!

    VálaszTörlés