2011. november 25., péntek

Kelkáposztafőzelék céklafasírttal


Azért láthatjátok, eszünk mi főzeléket meg más kaját is, nem csak édességet! Pofon egyszerű, a családom is megeszi,  a hét folyamán beiktatok, húsmentes, és főzelékes napokat is. 
A piacon úgy kellett keressem a kelkáposztát, végül rá is találtam. A fasírttól sem ijedjen meg  senki, mert ha valaki, az én drága fiam húsimádó, és csak úgy tömte magába a "nagyon finom fasírtot", nem szoktam becsapni, de ezúttal annyit mondtam, hogy zöldségből van, de nem bánta! Színe olyan a céklától, mint a marhahúsnak.  A piacon járva, friss céklát is vettem, savanyúságnak, innen az ihlet !

Főzelékhez:
  • 1 közepes fej  kelkáposzta
  • 3 ek. olaj
  • 2 ek. kukoricakeményítő
  • fokhagyma, majoránna, só, paprika.
Fasírthoz:
  • 1 nagy főtt cékla
  • 2 murok (sárgarépa)
  • 1  fej hagyma
  • 10 dkg. reszelt sajt
  • 2 db. tojás
  • zsemlemorzsa
  • só, bors
  • olaj a sütéshez.
A fasírthoz, a céklát, répát, hagymát,  kis lyukú reszelőn lereszeltem. A tojásokat kissé felvertem, sóztam, borsóztam,  hozzáadtam a sajtot, zöldségeket, és annyi zsemlemorzsát, hogy olyan állagú legyen, mint általában a fasírt. Kis golyókat formáztam, majd megforgattam a prézlibe, bő, forró olajba, pirosra sütöttem.
 A vízsugár alatt megmosott kelkáposztát kettévágtam,  torzsáját kivágtam,  felszeleteltem, majd nagyobb kockákra vágtam.  Az olajat felhevítettem, picit megpirítottam rajta a káposztát, sóztam,  majoránnával, paprikával megszórtam, majd annyi vízzel, hogy éppen ellepje, felöntöttem. Lefedve, puhára főztem. Szoktam tenni kockákra vágott krumplit is, de  most kihagytam. A megfőtt káposztához hozzáadtam a zúzott fokhagymát, a keményítőt pici hideg vízzel elkevertem és a főzelékhez öntöttem, majd hagytam besűrűsödni. A fasírttal, melegen tálaltam. Nagyon finom!

18 megjegyzés:

  1. Ez a fasírt nagyon felcsigázott,ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Fincsi! Mi is nagyon szeretjük. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és finom lehet! Hihetetlen hogy céklából csináltad!

    VálaszTörlés
  4. Szimpatikus, és viszem! Az a kevés sajt nem vág földhöz, megy a diétámhoz!

    VálaszTörlés
  5. A héten készültem céklafasírtot készíteni, teljesen más a receptje, viszem helyette a tiédet, jó?

    VálaszTörlés
  6. Fasírt céklából... nagyon jó! Ezt nem hagyom ki:-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon izgalmasan hangzik:) A kelkáposztát nagyon szeretem, a céklafasírt meg nagyon érdekel, így ki is fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  8. Csilla, a kelkáposztát vagy a céklát? de, mindegy, mert mindkettő finom!

    VálaszTörlés
  9. Éva, már számtalan féle zöldségből csináltam már fasírtot, gondoltam ebből sem lehet rossz, és igazam lett.

    VálaszTörlés
  10. Seafalcon, végre valami amit Te is megehetsz :) A sajt sem olyan fontos, ki is hagyhatod belőle, én csak azért tettem, mert sokat reszeltem, így megmaradt a fiam szendvicséből!

    VálaszTörlés
  11. Vicuska, egész nyugodtan, de azért a tiédre is kíváncsi lennék!

    VálaszTörlés
  12. Gerdi, szerintem se! Örülök, mert látom nem csak döbbenetet váltottam ki ezzel a fasírttal :)

    VálaszTörlés
  13. trollanyu, biztos vagyok benne, hogy ízleni fog!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon tetszik ez a fasírt,,holnap ki is fogom próbálni,szerinted krumplipüré is jó a fasírtokhoz?

    VálaszTörlés
  15. Ditta, mint látom tegnapi a bejegyzés, bocsi, tegnap nem jártam erre :( de, szerintem nagyon is megy, a krumplihoz is!

    VálaszTörlés
  16. Meglattam es kiprobaltam. A gyerekeknek is nagyon izlet. Köszönnyük.

    VálaszTörlés