2011. november 12., szombat

Kürtöskalács


Sosem gondoltam, hogy sütőben megsüssem, mindaddig, amíg egyszer, Limaránál meg nem láttam ezt a praktikus megoldást.  Aztán elkezdtem szorgalmasan gyűjtögetni a papírtörlő gurigákat, és már egy ideje rakosgattam. Mivel tartalmas levesünk volt, mellé rászántam magam és megsütöttem. Úgy éreztem magamat egész készítése alatt, mint anno a vizsgák előtt. Csodálatosan sikerült, ropogósan  finom lett. Nagyon köszönöm az ötletet Limara!

Hozzávalók:
  • 50 dkg. liszt
  • 1 tojás
  • 4 ek. porcukor
  • csipetnyi só
  • 2 dkg. élesztő
  • 2, 5 dl. tej
  • 10 dkg. vaj
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • cukor a szóráshoz
  • 6 db. konyhai papírtörlő guriga
  • alufólia.
A lisztet megszitáltam, hozzáadtam a sót, cukrot.  A langyos tejbe elmorzsoltam az élesztőt, apránként hozzáadtam a liszthez, beleütöttem a tojást, rugalmas tésztát gyúrtam, legvégül a vajnak a felét megolvasztva, is belegyúrtam.  Meleg helyen hagytam a duplájára kelni. Lisztezett deszkán, 2 cm. vastagságúra nyújtottam, majd 6 csíkot vágtam belőle. A hengereket becsomagoltam az alufóliával, hármasával, sütőpapírral kibélelt tepsire sorakoztattam...


a maradék vajjal lekentem, majd a tészta csíkokat rátekertem. Egy tálcára cukrot szórtam, hozzákevertem a vaníliás cukrot.  (felébe darált diót szórtam) a tekercseket megforgattam benne. 

A sütőt előmelegítettem, 180 fokon, pirosra sütöttem úgy, hogy 4 percenként fordítottam rajtuk egyet-egyet. 


13 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! Guszták! Mióta gyűjtögetem én is a gurigát és még eddig nem sütöttem meg, pedig nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek!!!
    Ugye, milyen jó ötlet ez a gurigás megoldás? Nekem is van gurigám, meg egypár receptem, valamelyiket meg is sütöttem már, de melyiket?? :))), a napokban már nyúztak érte, de, hogy miért nem jutott eszembe Limaránál körülnézni?? , de most nem kell keresgélni, mert itt a recept! Köszi! :DDD

    VálaszTörlés
  3. Csodálatosak lettek:) Ugyanezzel a módszerrel készítem én is. A múltkor akartam valami gyors desszertet, kérdeztem a fiamat, mi legyen, rávágta, kürtőskalács:) Bár szerintem nem olyan macerás az elkészítése, rosszabbra számítottam.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták lettek! Egyszer próbálkoztam vele parázs fölött, de kudarcot vallottam...
    Talán a te módszereddel nekem is sikerülne. :)

    VálaszTörlés
  5. Éva, hirtelen ötlet volt, egy ideje kerülgettem őket, éppen ideje volt.

    VálaszTörlés
  6. trollanyu, egyet értek, valóban én is rosszabbra számítottam. Na, de Téged nem is értelek, mitől tartottál, aki rendszeresen csodás kenyereket süt, ez igazán nem kihívás!

    VálaszTörlés
  7. Petra, a nyáron én is terveztem a parázson sütőset, aztán elmaradt, de ez a sütőben variáció, Isteni!

    VálaszTörlés
  8. Hihi, én is gurigagyűjtést folytatok! Már van jócskán, csak nincsenek felavatva. Nagyon szépek lettek a kürtőseid!

    VálaszTörlés
  9. Gerdi, köszi! Akkor ne késlekedj sokáig, biztos a siker!

    VálaszTörlés
  10. Márti de jó ez a megoldás! Gyerekkoromban ettem igazán finomat! Amiket most kapni, az nem az igazi! Vittem a receptet, meg a guriga ötletet! :)

    VálaszTörlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Barbi, azért itt szerencsére, még kapni jót, de miért ne süssem itthon? Mindenképp megéri kipróbálni, kívül édes-ropogós, a belseje meg puha!

    VálaszTörlés