2011. november 28., hétfő

Tormás sörtésztában sült csirkeszárny, almás lilakáposztával, krumplival

 Jó hosszú cím után, ajánlok egy nagyon finom, ropogós és zamatos csirke szárnyat! 

Hozzávalók:
  • 1 kg. csirkeszárny
  • 1 ek. tormakrém
  • 2 tojás
  • 4 ek. olaj
  • 15 dkg. liszt
  • 2 dl. sör
  • só, bors, pirospaprika
  • olaj a sütéshez.
Köret:
  • 1 közepes lilakáposzta
  • 3 alma
  • 3-4 ek.olaj
  • 2 - 2 ek. cukor és almaecet
  • 2 db. krumpli/fő.
A csirkeszárnyakat megpucoltam, megmostam, bekentem a tormakrémmel, sóztam, borsóztam, paprikáztam, letakarva hagytam 30 percig (előtte való nap is elkészíthető!)
a hűtőbe pihenni. A lisztet összekevertem pici sóval, beleütöttem a tojásokat, a sört apránként, és az olajat, palacsinta sűrűségűnek kell lennie. Letakarva, ezt is hagytam 30 percig pihenni. 
A krumplikat meghámoztam, felkockáztam, sós vízben puhára főztem. Nem szűrtem le az egész levét, azzal összetörtem, pici vaj, só hozzáadásával, krumplipürét készítettem. 
A káposztát laskára vágtam, de lehet reszelni is, az almát meghámoztam, ezt viszont lereszeltem. A felforrósított olajban, pirítottam pár percig, megsóztam, megcukroztam, öntöttem hozzá kb. 1 dl. vizet és puhára pároltam. Ha nem puhult meg eléggé, még önthetünk egy kevés vizet hozzá. A legvégén adtam hozzá az ecetet.
Pihentetés után, a  húsokat, előbb lisztbe, majd a sörös palacsintatésztába forgattam, majd, bő forró olajban, pirosra sütöttem. Melegen, a káposztával és krumplipürével tálaltam. 

11 megjegyzés:

  1. De jól néz ki!!! Nálunk is lilakáposzta volt tegnap, kicsit másképp. De ez a csirkeszárny a tormakrémmel...felséges lehet!

    VálaszTörlés
  2. Itt mindent imádok! A lilakáposztát most már anyukám és a húgom is jóízűen megeszi, a múltkori kacsám mellé készült és maradt belőle másnapra mikor ebédre jöttek! Pedig eleinte bőszen ellenkeztek! Nagyon finom kis összeállítást készítettél!! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet guszta! Megkérem majd a férjuramat áldozzon egy kis sört a csirkeszárnyra, lehet hogy egy ideig nem fogom tudni kipróbálni ha rajta múlik?:-))

    VálaszTörlés
  4. Gerdi, már itt a szezonja a lilakáposztának és ezzel a hússal valóban nagyon ízlett!

    VálaszTörlés
  5. Barbi, nagyon köszi, örülök ha így van!

    VálaszTörlés
  6. Éva, az én párom most nagylelkű volt :D

    VálaszTörlés
  7. Ajánlom figyelmetekbe még egy lilakáposztás finomságomat; http://martyhobby.blogspot.com/2011/03/szilvas-lilakaposzta-krem.html

    VálaszTörlés
  8. Nagyon pikáns lehet a tormakrémmel ízesítve:) Nagyon jól hangzik, bár én szárnyat inkább csak sütni szoktam.

    VálaszTörlés
  9. trollanyu, na, az még egy nagy kedvencünk, sülve!

    VálaszTörlés