2011. november 15., kedd

Kijevi csirke, hercegnő burgonyával

 A hétvégére ezt sütöttem ebédre, de csak most volt időm felrakni. A köret nem más, mint krumplipüré, nyomócsővel formázva, sütőbe pirítva, igaz hagyhattam volna még pirosabbra sülni, de éhes volt a banda!

Hozzávalók:
  • 2 db. csirkemellfilé
  • só, bors.
  • 2 tojás
  • liszt, prézli, olaj a sütéshez.
Fűszervajhoz:
  • 10 dkg. puha vaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • fél citrom reszelt héja
  • 2 ek. friss apróra vágott petrezselyem
  • 1 ek. friss tárkony apróra vágva
  • só.
Köret:
  • 1 kg. krumpli
  • 2 ek. vaj
  • 2 dl.tej
  • őrölt szerecsendió.
A fűszervajhoz  a vajba elkevertem a zúzott fokhagymát, fűszereket, citromhéjat. 
Egy arasznyi, kb. 6 cm. vastag hurkát gyúrtam belőle, alufóliában a mélyhűtőbe tettem.
A krumplit megpucoltam, kockára vágva,  felöntöttem vízzel, megsóztam, puhára főztem. Amikor megfőtt, leszűrtem, forrón hozzáöntöttem a tejet, a vajjal, sóval, szerecsendióval, habosra és teljesen simára törtem.
A csirkemellből, vékony szeleteket vágtam, folpack lap között vékonyra klopfoltam, sóztam, borsóztam.
A megdermedt fűszervajat, elosztottam  hússzeleteken, úgy, hogy minden második szeletre kerüljön. A másik szeletet ráhajtottam, hústűvel összefogtam (akinek nincs, fogvájóval tűzze össze, de, sűrűn,  hogy sütésnél ne folyjon ki a töltelék)
Lisztbe, felvert tojásba, majd prézlibe mártva, paníroztam, a széleit még egyszer, tojásba-prézlibe mártottam. Bő forró olajba, mérsékelt tűzőn szép pirosra sütöttem. 
A krumplipürét, nyomócsőbe töltöttem, vékonyan kikent sütőlemezre, aránylag egyforma kupacokat formáztam. Forró sütőbe, 200 fokon 15 percig  sütöttem, lehet tovább, akkor a teteje szép piros. Ezzel tálaltam.

16 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Annyira szeretem a csirkemellet így elkészítve és hozzá az a finom püré nagyon jó ebédetek volt!

    VálaszTörlés
  2. Juj, ez nagyon finom lehet! Szívesen ebédeltem volna nálatok!!

    VálaszTörlés
  3. Finom ebéd és a hercegnő burgonya olyan szép:) Mindig elhatározom, hogy ilyet készítek, de aztán mindenki éhes, marad a krumplipüré. A kijevi csirke is isteni, évek óta nem ettem.

    VálaszTörlés
  4. Még sosem ettem kijevi csirkét, hercegnő burgonyát már én is készítettem, nagyon mutatós, és finom is.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta. Ezer éve készülök ilyen hercegnő krumplit sütni...de hát csinálni kell és nem készülni:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon gusztusos, és milyen finom! Valamikor ezt is muszáj lesz elkészítenem... :))

    VálaszTörlés
  7. Éva, köszi, valóban fejedelmi volt!

    VálaszTörlés
  8. Bors and Pepper, majd legközelebb előre szólok :)

    VálaszTörlés
  9. trollanyu, bevallóm, én már próbálkoztam egyszer vele, de nem jött ki a nyomócsőből, mert nem törtem simára, ezért mostanáig nem is próbálkoztam, de megérte!

    VálaszTörlés
  10. Kati, megér egy próbát, mert nagyon finom!

    VálaszTörlés
  11. Aleda, ezzel én is így voltam, de mint írtam, bánom, hogy nem sütöttem pirosabbra, de majd legközelebb!

    VálaszTörlés
  12. Szabina, ne késlekedj, mert nagyon finom :)

    VálaszTörlés
  13. Hercegnőt nem készítettem, csak a hétköznapi krumplipürét szoktam így-úgy variálni. nagyon ünnepivé varázsolja a tálalást. A kijevi csirkemell meg egyik nagy kedvencem, picit másképpen fűszerezem, beiktatom a menünkbe hétvégén.

    VálaszTörlés
  14. http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/11/karacsonyi-meglepetes-korjatek.html

    Játék nálam is, mindenkit szeretettel várok!

    VálaszTörlés
  15. Vicuska, én is mostanság ismertem meg a "hercegnő"krumplit, de mivel szívesen csinosítom az ételeimet, nem hagyhattam ki!

    VálaszTörlés
  16. martinelli, köszi, megnézem!

    VálaszTörlés