2011. november 26., szombat

Friss petrezselyem télen is!


  Közzé teszem, talán van olyan aki nem ismeri! Otthon, mindig ezt láttam, így amióta  saját háztartást vezetek, automatikusan csinálom, ahogy  tanultam és teszem ezt nagyon sok mindennel a konyhában.
  Szóval, amikor zöldséget pucoltunk, a petrezselyem gyökér részét nem dobtuk el, egy nagyon picivel vastagabbra szeleteltük, kistányérra téve, vízbe állítottuk, így mindig volt-van a konyhába friss petrezselyem. Mindennap, felöntjük vízzel, nem szabad szárazon hagyni, pár nap alatt,  akár kisebb bokrunk is lehet, 3-4 petrezselyem csonkból!


15 megjegyzés:

  1. Ezt én is ismerem nagyon jó valóban !Levágom a friss hajtást és pár nap múlva jön a másik!

    VálaszTörlés
  2. Márti ezt el sem hiszem! Nekem a ház és a járda között nagy bokorral nő még mindig, mert nyáron a vihar lesodorta a magokat az ablakpárkényról és kihajtott! :D
    De az lassan elfagy, úgyhogy kipróbálom a te ötleted!! :) Köszi!

    VálaszTörlés
  3. De szuper!! Én meg itt szenvedek két cseréppel, ami eddig gyönyörű volt, most meg kicsit megviselődött, hogy behoztam. Bár az egyik már két éves. :)))

    VálaszTörlés
  4. Mi anno a koleszben a hagymát hajtattuk télen egy üveg vízben az ablak párkányon úgy, hogy a gyökere a vízben lubickoljon, ez csoda jó ötlet, köszi!

    VálaszTörlés
  5. De jó, én nem ismertem ezt a módszert, ki fogom próbálni! :-)

    VálaszTörlés
  6. Éva, ja, és azt nem is írtam, amit Te, hogy ha levágod újranő!

    VálaszTörlés
  7. Barbi, nagyon szívesen :) a belváros közepén ideális megoldás!

    VálaszTörlés
  8. Csilla, én is próbálkozom minden féle földfűszerrel, hol megmarad, hol nem. Ez mindig kéznél van, és biztos kihajt!

    VálaszTörlés
  9. Vicuska, igen, azt is ismerem, főleg amikor már cikázni kezd a hagyma vége szoktam vízbe állítani, ugyan így kihajt.

    VálaszTörlés
  10. Üdvözöllek, kedves ismeretlen, Sütis néne! várlak máskor is :)

    VálaszTörlés
  11. Márti, szuper ötlet! Ki fogom próbálni, mert még soha nem hallottam ilyet. köszönöm.

    VálaszTörlés
  12. Kedves Márti!
    Véletlenül bukkantam rád és a csodás blogodra. Rögtön fel is iratkoztam, mert itt gyönyörüszép képek, szuper fincsi receptek és hihetetlenül jó ötletek várnak rám!! Egyszerüen fantasztikus!! A gránátalmakrémes sütidet is feljegyeztem, meg a céklás fasírtodat, meg az almakrémet kókuszhabbal... A feketeretekszirup is nagyon tetszik, a homoktövist meg jövöre mindenképp kipróbálom. Èn borsos áron szoktam a bioüzletben a kész szirupot venni! Csak így tovább!!
    Üdv:Krisz! :-D

    VálaszTörlés
  13. Kreatív konyha, egész nyugodtan, szemmel látható a növekedése, és a konyhába, mindig hasznos!

    VálaszTörlés
  14. Krisz, nagyon szépen köszönöm a biztatást és a kedves szavakat, nagyon jólesik! Örülök, ha tetszenek a receptek és ha némelyiket ki is próbálod, ez fontos számomra, hiszen ezért vezetek blogot!Szívesen várlak máskor is :)

    VálaszTörlés
  15. Kedves Márti! Nagyon szuper ötlet, én már többször megpróbáltam, de sajnos mindig elrohad a gyökér, mielőtt szüretelhetnék róla..Kérlek pontosíts, hogy:
    -milyen vastagra kell vágni a petrezselyem tetejét (mm)
    -lapos vagy mélytálba kell tenni
    -ellepje-e a víz a tetejét, vagy ha nem, akkor milyen mélyen legyen a vízben?
    Előre is köszi!

    VálaszTörlés