2011. november 8., kedd

Sertéshús kreol módra


Már vágytam valami másra, különlegesebbre, a megszokott húsos ételek helyett. Bár kicsit tartottam tőle, hogy a konzervatív férjemnek hogy fog ízleni, ugyanis Neki az első számú kaja a rántott hús, de meglepődtem, mert nagyon ízlett! A fiamnál nem volt kérdés, mert ami édes, az nála, csak finom lehet. Így mindenki elégedett volt, különlegesre sikerült, pont amilyenre vágytam.

Hozzávalók:
  • 50 dkg. sertéscomb
  • 2 cm. gyömbérgyökér
  • 4 ek. olaj
  • 20 dkg. darabolt ananász (konzerv)
Mártáshoz:
  • 4 ek. barnacukor
  • 1 ek. Worcester-szósz
  • fél kk. ötfűszer-keverék
  • 2 ek. balzsamecet, vagy borecet
  • őrölt bors
Az ananászt lecsöpögtettem, a levét megtartottam. A gyömbért meghámoztam,vékonyra szeleteltem. A mártást készítettem el először, amihez; egy serpenyőben karamellizáltam a cukrot, majd hozzákevertem az ananász levét, a fűszerkeveréket, a Worcester-szószt és az ecetet. A húst vékony csíkokra vágtam, és a lábasban, forró olajban minden oldalát megpirítottam. Felöntöttem a még forró mártással, jól elkevertem, beletettem az ananászt és a gyömbért, megsóztam,borsóztam, lefedve addig főztem, amíg a hús megpuhult. Rizzsel körítettem. 

8 megjegyzés:

  1. Gyömbér és ananász, máris úgy érzem, hogy az enyém ez a finom kaja!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fincsi lehet guszta! Látom itt is használtad a fűszerkeveréket!

    VálaszTörlés
  3. Néha kell a különleges is, bár a férfiak tényleg picit konzervatívabbak. Ananászt eddig hússal csak pizzán ettem, de biztos így is finom lehet.

    VálaszTörlés
  4. Nekem való:) Nagyon finom ízkombináció. A férfiakról meg ne is beszéljünk, mert néha kiábrándítóan maradiak, ha ételekről van szó.

    VálaszTörlés
  5. Éva, igen, ezért is közöltem a fűszerkeverék receptjét is.

    VálaszTörlés
  6. Kati, ennek ellenére megette a párom, sőt még ízlett is neki!

    VálaszTörlés
  7. trollanyu, akkor megnyugodtam, mert látom ez nem egyedi probléma! de ettől eltekintve, imádjuk őket :)

    VálaszTörlés