2011. április 23., szombat

Tárkonyos bárányleves


 A férjem szerint, a tányér közepére kellett volna tegyem a bárány fejét, mert nem látszik eléggé a tartalma,  de én inkább megkíméltem ettől a látogatóimat ! Nálunk, Erdélyben, Húsvétkor többnyire bárányt készítünk, mindenféle formában. Sütve, főzve, töltve.  Az idén majdnem lemaradtunk róla, de egy barátunk szerzett egy  bárányt, amit aztán velük kettéosztottunk. A tegnap, hajnaltól, késő délutánig sürögtem-forogtam a konyhába, de megérte, mert sikerült finom, ünnephez méltót alkotnom. Majdnem mindennel végeztem, ezért most van bőven időm mindent megosztani veletek!

Hozzávalók:
  •  1 kg. csontos bárányhús (fej, borda, lábszár)
  • 1 csokor friss tárkony
  • 15 dkg. rizs
  • 2 sárgarépa, fél zeller, egy fej hagyma
  • fél citrom
  • 1, 5 dl. tejföl
  • 1 tojássárgája.
A bárányhúst, 4 liter hideg vízben feltettem főni, a hagymával, borssal, sóval,  lassan, néha leszedve a habját. Amikor majdnem puha, hozzáadtam a felkockázott zöldségeket, a megmosott rizst, ezekkel együtt puhára főztem. A tejfölből és a tojássárgájából eresztéket készítettem, behabartam vele a levest, még egyszer jól felforraltam, legvégül adtam hozzá a citrom levét és a  friss tárkonyt, ezzel már nem főztem tovább, így megmaradnak a finom illóolajak. Forrón tálalom.



2 megjegyzés:

  1. Kedves Márti! Nagyon érdekes dolgokat főzöl, bárány, medvehagyma....!Sajnos egyiket se kóstoltam még.....Szép húsvéti ünnepeket kívánok Neked és családodnak :)

    VálaszTörlés
  2. Bori, köszönöm a kedves szavakat! A medvehagymának, enyhe fokhagymás íze van, a bárány...hát igen, vannak akik szeretik és vannak akik nem, ezért csak biztatni tudlak, hogy kipróbáld az itt közölt receptjeim bármelyikét!
    Kellemes Húsvétot Nektek is!

    VálaszTörlés