2011. április 14., csütörtök

Fekete-erdő muffin


   A fiam,  osztálytársát várta suli után. Gondolkoztam, mit készítsek. Mivel szinte nincs, olyan gyermek, aki ne szeretné a pizzát meg a muffin-t, ezekre esett a választás. A pizzát remélem, holnap felrakom, most  a muffiné az elsőbbség.

Hozzávalók:
  • 25 dkg. lecsöpögtetett, magozott meggybefőtt
  • 25 dkg. liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • fél kiskanál szódabikarbóna
  • 3 evőkanál keserű kakaópor
  • 4 evőkanál csokis tortadara
  • 2 tojás
  • 12 dkg. cukor
  • 12, 5 dkg. vaj vagy margarin
  • 2, 2 dl natúr joghurt
Mázhoz
  • 5 dkg. vaj
  • 2 evőkanál keserű kakaópor
  • 10 dkg. cukor
  • 2 evőkanál víz.
Lisztet a sütőporral, szódabikarbónával, kakaóval és a csoki darával összeforgattam. A tojásokat habosra kevertem a cukorral, majd a puha vajjal és a joghurttal. Ne keverjük sokáig, éppen csak annyira, amíg összeáll. A lisztes keveréket hozzáadtam, végül a meggyet is beleforgattam. Muffin sütő mélyedéseit papírkosárral kibéleltem, a masszával háromnegyedig megtöltöttem és légkeveréses sütőben 165 fokon ( gázsütőben közepes hőfokon) 20 percig sütöttem. Rácsra kiszedve hagytam teljesen kihűlni, majd a máz hozzávalóit összefőzve, rácsorgattam a muffinok tetejére. Habbal, meggyel még díszíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése