2011. április 16., szombat

Gyömbérlikőr


Ezt a remek likőrt, már Karácsonykor is elkészítettem, nagyon finom! A nagy sikerre való tekintettel, most Húsvétra is megismétlem, hogy legyen ideje összeállni, már most nekiláttam,  így finomabb.

Hozzávalók:
  • 10 dkg. friss gyömbér
  • 1 nagy citrom
  • 10 dkg. cukor
  • 1, 5 dl. szesz, ennek hiányában, 2, 5 dl vodka.
A gyömbért meghámoztam, darabokra vágtam, és az alaposan megmosott citrom reszelt héjával, meg 3, 5 dl. vízzel, gyenge tűzön 10 percig főztem . Hozzáadtam a citrom levét, a cukrot, és újból  főztem, amíg a cukor felolvadt. Azután, finom szűrőn átszűrtem, és hagytam kihűlni. Végül hozzáöntöttem az alkoholt / vodkát.  A likőrt palackba töltöttem, 3 napig érleltem, ezután, óvatosan áttöltöttem egy másik palackba, vigyázva, hogy az üledék az üveg alján maradjon. Hűtve az igazi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése