2010. szeptember 1., szerda

Kovászolt káposzta



Időjárásra való tekintettel, remélem nem késtem el ezzel a recepttel!
Gyermekként, Nagyapám verandáján nyáron,  mindig ott állt egy üveggel. Még most is érzem illatát-ízét! Én is megcsináltam, Isteni, de persze soha nem lesz olyan mint a Nagyszüleimnél...
A kapor mellett, fontos a  friss csombor ( borsikafű ), enélkül nem az igazi. Erdélyben minden  ( de nem csak ) káposztás étel fontos fűszere, amíg Budapesten éltünk, itthonról szereztem be, mert ott ritkán találkoztam vele.
Megragadva a pillanatot, üzenem a Nővérkémnek, már szárítottam Neki egy pár csokorral! ;-) ha már hűséges olvasóm!
Egy gyermek fejnyi káposzta...Édesanyám úgy küldött minket káposztát venni; "Akkorát hozz, mint a fejed"! A gyermekkori nosztalgiám után, közlöm végre a receptet is...



Hozzávalók:
  • egy gyerek fej nagyságú káposzta
  • egy-egy csokor friss kapor, csombor
  • 3 - 4 cikk fokhagyma, teás kanál egész bors, só ízlés szerint, víz
  • 1 közepes szelet kenyér.


A káposztát legyaluljuk, én vékonyra szeleteltem, egy üveg aljára tesszük a kaprot, csombordot, fokhagymát, borsót, rászórjuk a gyalult - vágott káposztát kissé megtömve. Vizet forralunk, kicsivel kevesebbet,  ahány literes üvegben készítjük, megsózzuk, hogy kissé sósabb legyen mint mondjuk egy leves, és forrón ráöntjük a káposztára. A tetejére egy vastagabb szelet kenyeret borítunk (én előtte gézbe csavartam, így nem vegyül össze a káposztával ), lefedjük és 4 - 5 napig,  napon érleljük,   a képen  talán látszik, én az ablakba tartottam.
Húsok mellé, salátának kitűnő, én természetesen Kolozsvári káposztát csináltam belőle.

3 megjegyzés:

  1. Én ilyet még nem is hallottam, de mivel nagyon szeretem a káposztát és a kovászos uborkát is, feltétlenül kipróbálom. Csombort meg majd küldesz hozzá! :)))

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon izgalmasan hangzik! Ki kell, hogy próbáljam!

    VálaszTörlés