2010. szeptember 6., hétfő

Hagymás marinált hal


Na, ez az a kaja, amit valaki vagy szeret, vagy nem! Én nagyon szeretem, ezért nem sajnálom a fáradságot az elkészítéséhez, ha már pecáznak a fiúk. Igaz, hogy 3 napig készül, de nem igényel nagy munkát, csak türelmet.



Kis pecásom!



Ő meg néha kikapkodott egyet -egyet...


Hozzávalók:
  •  1 kg. bármilyen apró hal 
  • 3 - 4 babérlevél
  • 2 evő kanál szemesbors
  • 2 közepes hagyma karikára vágva
  • 2 közepes sárgarépa vékonyra felkarikázva
  • ecet, olaj, só.
A halakat természetesen megpucolom, alaposan megmosom,  én a fejét levágom :-( . A legcélszerűbb, egy jól zárható dobozban elkészíteni. Rétegezem, egy sor hal, egy sor só, folytatom amíg tart a halból, majd, 24 órát hűtőben pihen. Másnap leöntöm a levét, és felöntöm annyi ecettel, hogy éppen csak ellepje. Almaecetet használtam, ettől megpuhulnak majd a szálkák. Megint 24 órát áll. Leöntöm az ecetet, át is mosom egy kicsit, majd az olaj nap jön, felöntöm, hogy ellepje, 24 óra! Másnap, leszűrtem az olajat és felforrósítottam, majd beleszórtam a babérleveleket, borsót. A halakat összekeverem a hagyma és répakarikákkal,  befőttes üvegekbe szedem, ráöntöm a forró fűszeres olajat, szorosan lezárom, és már el is készült.


6 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Ez nem ruszli. Sokkal jobb! Egyszerűen zseniális. Nagyon régen kerestem már ezt a receptet. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Örülök,hogy nálam találtál rá!
      Arra viszont külön felhívnám a figyelmedet,apró halból készítsd, különben, nem puhul meg a szálka!

      Törlés
    2. Kisebb, 1-3 kilós pontyból csináltam. Ha filézem és kisebb darabokra vágom, eltűnik a szálka belőle, csak szerintem a bőre vastag, így célszerű meg is nyúzni, ami az ecetes nap után viszonylag egyszerű.

      Törlés
    3. Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés