2011. szeptember 10., szombat

Mézes szilvakocsonya


 Kedvenc évszakom az ősz, imádom a színes természetet, a változatos gyümölcsöket, a langyos időt, még az esőt is fedett helyről csodálva! Az őszi gyümölcsök közül, a szilva a mindenem, szinte bármit készítenék belőle, egyszerre. Most volt itthon, már elég régóta a hűtőbe egy megkezdett vörösbor, és persze szilva, így ez a könnyű őszi desszert készült a hétvégére.

Hozzávalók:
  • 1/2 kg. szilva
  • 0,5 dl. vörösbor
  • 2, 5 dkg. zselatinpor
  • fél-fél mokkáskanál őrölt fahéj meg szegfűszeg
  • ízlés szerint méz (nekem 3 ek.!)
A szilvát megmostam, kimagoztam és pár szem kivételével összeturmixoltam, majd szitán átpasszíroztam, a mézzel összekevertem. 
A bort, a zselatinnal meg a fűszerekkel, kevergetve felfőztem, mindössze 1-2 percig. A tűzről lehúzva, hagytam kissé hűlni.
A maradék szilvákat közepes szeletekre vágtam, majd a szilvapürével a zselatinhoz kevertem. Egyenletesen formákba simítottam, néhány órát a hűtőbe dermesztettem, de a legjobb egy éjszakán át. Tányérra borítva fogyasztottuk. 

14 megjegyzés:

  1. Egy újabb remek recept és remek fotó!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta,biztos nagyon finom! Szívesen megkóstolnám most!:-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon csinosak lett, a szilvát szeretem, tuti jó lehet az íze is:) Még túrótorta tetejére is el tudom képzelni.

    VálaszTörlés
  4. De szép! A maga egyszerűségében gyönyörű! Szívesen megkóstolnám. :)))

    VálaszTörlés
  5. Éva, nekem nagyon ízlett, bár mivel a bort nem lehetett főzni a zselatin miatt, nem volt túl gyerek barát!

    VálaszTörlés
  6. trollanyu, milyen jó ötletet adtál, a túró tortán is biztos finom lenne!

    VálaszTörlés
  7. Petra, köszi! valóban egyszerű és nagyszerű,én kedvelem az ilyen fajta desszerteket:)

    VálaszTörlés
  8. Milyen különleges ez a desszert, finom lehet!!!

    VálaszTörlés