2012. február 1., szerda

Rozmaring-kakukkfű torokbalzsam


Ameddig kicsi volt a gyerek, sokszor volt megfázva, attól a perctől fogva, ahogy bekerült az óvodába. Kétségbe voltam esve, adhattam én bármilyen megelőző szert, ilyen-olyan vitamin bombákat, az orrfolyások, köhögések, fülfájások téli időszakban sűrűn előfordultak.  A Nővérem nyugtatgatott, hogy "ez csak átmeneti, majd idővel kinövi"! Persze ez akkor csak ideig-óráig nyugtatott meg, mondtam magamba Ő könnyen beszél, már túl van ezen! ( a gyerekeink, közt, 4, és 8 év a korkülönbség) Most tényleg, azt mondom, akinek kicsi a gyereke, hogy valóban, kinövi! 
Az idén, azt hittem, megúsztuk, aztán mégsem, mert "fáj a torkom"  jelszó, megint elhangzott.
Többnyire inkább, a homeopátiás szereket helyezem előtérbe, vagy a gyógynövények csodás hatását veszem igénybe. Nem tudom ki hogy van ezzel, de  a betegségek, valami csoda folytán, szinte mindig hétvégén jelentkeznek, így itthon állítottam elő a szirupot, volt itthon minden, finom házi méz.
Pofon egyszerű, és úgy látom 3 nap után, nekünk már használt!

Hozzávalók:
  • 12-12 g. szárított rozmaring és kakukkfű 
  • fél l. víz
  • 500 g. méz.
A vizet felforraltam, beledobtam a  gyógyfüveket, a tűzről lehúzva, lefedve hagytam pár percig. Leszűrtem, és állandóan kevergetve, feloldottam benne a mézet. Az oldatot lassú tűzön felforraltam, amíg szirupos állaga nem lett. Átöntöttem sötét üvegbe, naponta 3x1 teáskanállal vehető be belőle. Hűvös helyen tároljuk. 

9 megjegyzés:

  1. Hát igen, az oviba bekerülva az én gyerekeim is összeszedtek mindent. Igaz a harmadik már edzett volt, ő volt beteg legkevesebbet:) Mióta Norvégiában lakunk egyszer volt csak beteg a legkisebb pár napig, nem is értem, hogy lehet ez. A szirupod nagyon jó. Meddig áll el?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor szerencsésebb volt a legkisebb! Mivel mézes, szerintem jó sokáig, habár én ha elkészítem el is fogy, mi is bekapunk reggelente egy kanállal, ártani nem árt!
      Ha nem fogy el mind, akkor viszont tanácsos hűtőbe tenni, vagy felezni az adagot, így nem marad meg. Most itt is kutya hideg van,-23:(

      Törlés
  2. Én is éppen most hűltem meg, jól jönne egy ilyen szirup:)

    VálaszTörlés
  3. Én gyógynövény párti vagyok, életemben már nagyon sokat fogyasztottam. De ezt az elkészítést még nem alkalmaztam, elmentem a fiamnak, mert ott bizony a kisebbik unokámnak állandóan fáj a torka és köhög. És úgy ahogy mondod, mindig hétvégén lesz beteg.Nem beszélve az állandó fülfájásról.
    Az a -23fok, az már nagyon hideg.Brrr:( Köszi a torokbalzsamot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Használjátok egészséggel! na, azért ma csak -11 fok van :)

      Törlés
  4. Ez nagyon jó ötlet! Én is előnyben részesítem a gyógynövényeket, a tea és a méz az első megfázás esetén. Nekem a Fiam volt nagyon érzékeny, az oviból többet hiányzott, mint jelen volt. Végül egy immunrendszer-erősítő kúra hozta rendbe. Azóta ritkán fázik meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk úgy látszik, csak az idő hozta a megoldást, mert nem használt semmi a megelőzésre :( de ez már a múlté!

      Törlés
  5. Inkább gyógynövény, mint gyógyszer, lejegyzeteltem a recepted! :)

    VálaszTörlés