2013. június 2., vasárnap

Rózsakeksz


Nagyon finom kekszet sütöttem, jól érezhető benne a rózsa kellemes íze, amit imádok! Ádámtól kaptam egy könyvet, "1 tészta-50 keksz" és már ideje volt, hogy süssek belőle valamit, most ezt választottam.

Hozzávalók:
  • 20 dkg. liszt
  • 7,5 dkg. cukor
  • csipetnyi só
  • 1 tojás
  • fél citrom reszelt héja
  • 10 dkg. hideg vaj
  • 4 ek. szeletelt mandula
Tetejére:
  • 10 dkg. porcukor
  • 2 ek. rózsavíz
  • fél tábla csoki
 A  hozzávalókból, tésztát gyúrtam, késfok vastagságúra nyújtottam, formával kiszaggattam. A mandulát durvára vágtam, a kekszek alját  belenyomtam, tepsire tettem, 200 fokos sütőben, 8-10 perc alatt megsültek. 
A csokit vízgőz fölött megolvasztottam. A porcukorhoz kevertem a rózsavizet, és 1 csepp piros ételszínezéket,(ez el is maradhat) azért nem szörpöt, mert szerintem, ez módosította volna az ízét. A kihűlt kekszek tetejét megkentem vele, a felolvasztott csokiból  pöttyöket csöpögtettem helyenként, majd egy fogvájó segítségével csíkokat húztam össze-vissza. Pár órára hagytam száradni, és a délutáni kávémhoz már meg is kóstolhattam!



A kiszúróért (és a csodás receptgyűjteményért, legközelebb ebből sütök), köszönet a Tesómnak :-)) ! 


U.I: sokan kérdeztétek, hol szerezhető be, gondoltam könnyebb beazonosítani, ha megmutatom, hogyan néz ki! Kapható; bióboltokban, Ázsiai élelmiszerboltokban, vagy Auchanban, itt is a keleti fűszeres részen, de még vettem egyszer narancsvirág vizzel együtt, otthon a Carrefourban. Remélem rátaláltok, és kipróbáljátok!



9 megjegyzés:

  1. Jajj, de szépek:) Igazi nyári kekszecskék. Én csak azt nem tudom, hol lehet venni rózsavizet?
    A kiszuróid is nagyon szépek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! bióboltban kapható,vagy Ázsiai üzletekben.

      Törlés
  2. Nagyon finom kekszet sütöttél.Ezt a rózsavízzel való ízesítést még nem ismerem. Kíváncsian várom a következő finomságodat ! Jó az a kiszúró.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi,majd a következő süti biztosan ebből a gyűjteményből lesz!

      Törlés
  3. Márti, ez gyönyörű:) Nekem sajnos nem volt sikerem a rózsavízzel, panna cottát készítettem vele, szerintem finom volt, de a gyerekeknek sem ízlett, a páromnak sem, azt mondták olyan, mintha szappan lenne:) Irígylem a kiszúróidat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) szerencsém volt, mivel elég tetemes a cukoradag, és 2 ek. a rózsavíz, száradás után csak a kellemes rózsa aroma maradt meg.

      Törlés
  4. Csodaszépek, majd elszállnak:-) Azt hittem a fotódat látva, rózsaszirom lesz benne. Rózsavizet még soha nem használtam, hol lehet hozzájutni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! Katinak leírtam, de most a következő bejegyzésben,meg is mutatom, jó?

      Törlés
    2. Tényleg, rózsaszirmot is tehettem volna a masszába, köszi az ötletet,hogy ez miért nem jutott eszembe?

      Törlés