2013. június 25., kedd

Csupa citrom süti



 Most,hogy egy kicsit alábbhagyott a nagy meleg, nekiláttam sütni. Ígértem, hogy a Tesómtól kapott újságból lesz a következő sütés, ez lenne az! Aki rendszeresen olvas, észrevehette, hogy elég sűrűn használom a citromot, szinte mindenhez, ennek egyszerű oka, hogy imádom, télen,  nyáron főleg :)

 Tészta hozzávalói:
  •  17,5 dkg. vaj/margarin
  • 17,5 dkg. cukor
  • 3 felvert tojás
  • 2 citrom
  • 17,5 dkg. liszt
  • fél csomag sütőpor
Citrommáz a tetejére:
  • 15 dkg. porcukor
  • 1-2 ek. citromlé
A vajat/margarint cukorral habosra kevertem. Citromokat alapos sikálás után, héjukat lereszeltem, levét kifacsartam, a mázhoz kivettem belőle 2-3 evőkanálnyit, majd a vajas-cukros masszához öntöttem. A lisztben elvegyítettem a sütőport, a krémmel összeforgattam, kikent lisztezett közepes formában, (a képen hosszúkás formában sütötték, én maradtam a kocka típusúnál)180 fokon, 45-50 percig sütöttem. Amikor már langyosra hűlt, a porcukorban elkevertem a citromlevet annyit, hogy sűrű, de kanalazható legyen, egyenletesen elkentem a süti tetején, hagytam rászáradni. Nyugodtan süthettem volna dupla adagot is, mert nagyon hamar elfogyott!


17 megjegyzés:

  1. De szép:) Én is nagyon szeretem a citromot.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet imádom én is a citrom ízét bármilyen süteménybe! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! szívesebben használom, bármibe.

      Törlés
  3. Nagyon fincsi lehet, és milyen gyönyörűen tálaltad! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! a citromos máz kitűnő hozzá!

      Törlés
  4. Egyszerű, de nagyszerű! Én is használom a sütéshez a citrom levét/héját. Sőt a nagy melegben is jobb az ásványvíz, ha citromkarikával ízesítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó,igen,nyáron ásványvízbe is elengedhetetlen.
      Olykor gyomorégéstől szenvedek, ilyenkor kifacsarom egy citrom levét, kevés vízzel hígítva megiszom, pillanatok alatt megszűnik a panaszom!

      Törlés
  5. Üde - ízre és látványban is! :)

    VálaszTörlés
  6. De jól esne most egy szeletke :)

    VálaszTörlés
  7. Finom lehet, nagyon jól mutat a képen! :)

    VálaszTörlés
  8. A citrom nálunk is menő, télen-nyáron! Szép szeletkék, próbáltam kitalálni, milyen virágot biggyesztettél rá, de nem sikerült.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az előbb írtam,és eltünt(?)
      Szóval,a virágnak az a neve,hogy keserűlevélke,itt megnézheted!
      http://www.botanikaland.hu/exacum-affine/keserulevelke/

      Törlés
  9. Citrom imádó vagyok én is:) Gyönyörű szép lett, a citromos máz tényleg nagyon finom lehet rajta.

    VálaszTörlés