2013. június 12., szerda

Hortobágyi húsos palacsinta


Úgy emlékeztem, hogy már rég feljegyeztem, és nem! már több palacsinta receptem is van, e fölött, méltatlanul, elsiklottam. Nagyon szeretjük, és én mindig teszek hozzá gombát is, így szoktam meg, ettől még gazdagabb, de,volt már olyan, hogy csak gombapörkölttel töltöttem, húsnélkül.

Hozzávalók:
  • 15-20 db.palacsinta
  • 30 dkg. darált marhahús (de lehet bármilyen más is)
  • 1 nagy fej hagyma
  • 20 dkg. gomba
  • 1 zöldpaprika
  • 1 paradicsom
  • 2 dl. tejföl
  • só, bors,pirospaprika.
 Először kisütöttem a palacsintákat.
 Az apróra vágott hagymát kevés olajon üvegesre pároltam, hozzáadtam a húst, sóztam, borsóztam, paprikáztam, együtt még pirítottam egy keveset, majd lefedve főztem, amíg előkészítettem a többi hozzávalót. A gombát megpucoltam, a paprikával, paradicsommal egyforma darabkákra vágtam, a pörkölt alaphoz adva, készre főztem.
Amikor elkészült, szűrőn átszűrtem,(a zöldségek és a hús is enged ki magából levet)  a  szaftot visszatettem a tűzre, amikor újból felforrt, elkevertem benne a tejfölt. 
A palacsintákat megtöltöttem a töltelékkel, egy tűzálló tálat vékonyan kivajaztam, ráfektettem a felcsavart palacsintákat és előmelegített sütőben, felforrósítottam. Amikor elkészült, melegen, a szafttal tálaltam.



8 megjegyzés:

  1. De nagyon guszta! Imádom ezt a fajta palacsintát. Jó ötletet adtál hogy gombát tettél bele , legközelebb kipróbálom így. Volt már hogy megmaradt pörköltet daráltam le és azzal töltöttem meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokszor és sokféleképpen variálható,azért is szeretem,csak a sütése ne lenne olyan uncsi!

      Törlés
  2. Készítettem már hasonlót:) Nagyon szerettük:) Guszta:)

    VálaszTörlés
  3. Mi is szeretjük! :D A hozzáadott gomba jó ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem a saját ötletem, még az Anyósomtól tanultam 1000 éve!

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki, jó régen készítettem már, itt az ideje! :) Természetesen gombával, tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki gombával is egyszer, nem fogsz csalódni!

      Törlés