2013. június 17., hétfő

Epercsumázása egyszerűen


Tavaly, nagy sikert arattam a cseresznye-meggymagozási  technikával, több százan nézték meg ezt a bejegyzésemet, most egy epercsumázási technikát mutatok, amit egy amerikai oldalon láttam. Itt is fölösleges méregdrága kütyürét beszerezni,(mert már erre is van célszerszám!)  mindössze egy erősebb szívószálra van szükségünk, amit átnyomunk az eper aljától felfele a száráig és a fent látott ép szemet kapjuk.




 Ugye milyen egyszerű? Nekem nagyon tetszik.
 Már azt hittem, lemaradok az eperről, nem is értettem a termelőket, mert azt mondták, idén nagyon jó volt az epertermés, mégis 700-800 Ft.-os árba árulták! 
Közben, a piacon egy árusnál találtam elég jó árban, igaz apró szemű, de finom édes, így már el is készült az eperlekvárom most egy kevés gyömbérrel megbolondítva.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez az ötleted is, a cseresznyéset most néztem meg az is praktikus.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ötlet tényleg:) Nálunk most kezdődik az eper szezon, mindenképpen tesztelni fogom:)

    VálaszTörlés
  3. Ötletes, bár mi sosem csumázzuk az epret, olyat veszünk ami a közepén is szép piros:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig én sem,inkább a szár eltávolítását szándékoztam eltávolítani, majd amikor kiemeltem láttam, hogy a belsejét is kiszedte! Attól,hogy a belseje is szép piros, még megvan a "csutkája"!

      Törlés
  4. Nahát, micsoda ötlet! Köszi, hogy írtál róla, és megmutattad!! :)

    VálaszTörlés
  5. Ez mennyire egyszerű ötlet! De eszembe nem jutott volna, hogy így is meglehet oldani. :))
    Viszont nekem van meggymagozóm, és nagyon szeretem. Gyorsan kimagozom vele a meggyet, cseresznyét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig nekem sem, előnye, hogy nem leszel nyakig maszatos!

      Törlés
  6. Márti, ez nagyszerű! Elvittem ezt a linkedet egy facebookos csoportba, ahol az ilyen apró trükköket, praktikákat osztjuk meg egymással. A meggymagozód nagy népszerűségnek örvend, biztos ez is sokaknak tetszeni fog.
    Köszönjük!

    VálaszTörlés