2011. január 20., csütörtök

Dió fánk



Sütött már valaki bejglit januárba? ugye nem sokan, de nálunk ez történt. A fiam a hónap elején, amikor még élvezte a szünidőt, nagy "elfoglaltságában" rákérdezett, hogy miért nem evett ő idén Karácsonykor diós bejglit? 
Azon egyszerű oknál fogva,mert az utóbbi években nem is sütöttem, nem fogyott. Drága, Nagynénikém mindig ellátott a saját kertjéből termő dióval is, sőt ő sütötte nekünk,  a szokásos 2 az 1-be,diós-mákos,  flódnit, ezért fölöslegesnek tartottam a bejglit, a sokféle süti mellett. Jó Anya módjára, nem hagyott nyugodni a dolog, ezért másnap fél adagot begyúrtam és megsütöttem a diósat az én egyetlen Drágámnak! Persze ő is segédkezett a dió törésben, gyúrásban, darálásban. A darálásban  annyira belemelegedett, hogy maradt is bőven. A tegnap, eszembe jutott ez a gyors fánk, ami pillanatok alatt elkészíthető, igaz nem az a szalagos fánk, de azért ez is finom, puffos,  főleg, hogy darált dióval megbolondítottam!


Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 4 evőkanál cukor
  • 400 g. natúr joghurt
  • csipet só
  • fél citrom reszelt héja
  • egy korty rum
  • 10 evőkanál liszt
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna   
  • 4 evőkanál őrölt dió
  • olaj a sütéshez.

A hozzávalókat alaposan összekevertem, majd bő forró olajban, halmokat kanalaztam, egyszerre csak négyet, mert megnőnek,  és a hagyományos fánkhoz hasonlóan, az egyik felét fedő alatt, a másik felét fedő nélkül aranybarnára sütöttem. Vaníliás porcukorral megszórva tálaltam. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése