2010. október 17., vasárnap

Körtés omlós


Nagyon zamatos, és könnyű elkészíteni. Tökéletes desszert volt a káposzta után.

Hozzávalók:
  • 1 kg. körte
  • 4 tojás
  • 20 dkg. vaj vagy margarin
  • 30 dkg. liszt
  • csipet só
  • 15 dkg. cukor + 4 evőkanál 
  • körtére, 2 púpozott evőkanál porcukor.
A körtéket meghámoztam, apró darabkákra vágtam,szitára tettem, megszórtam 2 evőkanál porcukorral és így hagytam, míg elkészült a tészta. A 4 tojás sárgáját kikavartam 4 kanál cukorral, beletettem a 20 dkg. puha vajat, ezzel is jól kikevertem, majd hozzáadtam a lisztet., csipet sót. Kézzel jól összegyúrtam, majd egy közepes tepsi aljára terítettem úgy, hogy egy kis peremet hagytam a szélén. Előmelegített sütőben, félig megsütöttem, 160 fokon, 12 percig. A 4 tojás fehérjéből kemény habot vertem, apránként hozzáadva a 15 dkg. cukrot. A lecsepegtetett körtekockákat óvatosan a habhoz kevertem, a félig megsült tészta tetejére simítottam és lassú tűznél tovább sütöttem, az alsó rácson , míg megpirult, 150 fokon, 15 percig. Hagytam kihűlni,csak ezután szeleteltem éles késsel. Csak óvatosan, mert törik a hab!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése