2010. október 3., vasárnap

Friss szemes bab egytál, sonka ropogóssal


   Itt, jahnia néven ismert. Több változata is van, készítik, csak így egyszerűen, de főleg füstölt hússal gazdagítva,  friss nagy szemű  babból, vagy szárazból . Most a könnyebb változatát készítettem, hamar elkészül, finom és laktató!

Hozzávalók:
  • friss szemes bab (fejtett bab)
  • 2 szál sárgarépa (nálunk murok :) )
  • 2 hagyma
  • 4 cikk fokhagyma
  • paradicsom lé, vagy sűrített paradicsom
  • babérlevél, só, bors, pici cukor.
Lábosba tettem a megmosott babot, a felkockázott répát, és az apróra vágott hagymát, beledobtam a babérlevelet . Felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje egy ujjnyival, a friss bab hamar megfő.  Amikor már minden zöldség puhára főtt, lehet egy vékony rántással sűríteni, én nem tettem. Felöntöttem a paradicsom lével, vagy sűrített paradicsommal, a zúzott fokhagymával, sóztam, borsóztam, pici cukorral édesítettem és hagytam, hogy még pár percig főni. Van aki még tejföllel dúsítja.  Lehet mellé kolbászt sütni, vagy bármilyen feltétet,  én most,  házi sonka szeleteket sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése