2010. október 7., csütörtök

Vegyes hordós savanyú


Idén is elkészült a hordós savanyúságom. Tavaly még Apám segítségével, nem is a nehézsége miatt, inkább az együtt készítés öröme számított, sajnos, álmomban nem gondoltam, hogy idén már nélküle készül  : (
Erdélyben, muratura néven ismert. Nem igényel különösebb tartósítást, de szellős hűvös helyet viszont igen.

    Minél többféle zöldség kerül bele, annál finomabb. Ami az enyémbe került; uborka, hagyma, zsenge tök, karfiol, káposzta, paprika (most megtöltöttem a kápiát káposztával), répa, zeller, ez a kettő most kimaradt, és bármi, amit szeretünk. Nagy üveg aljára (nálam kis hordó) kerülnek a fűszerek, zeller szár, kapor, csombor, 4 -5 szál torma, 2 fej fokhagyma,  2 nagy birsalma (ez is tartósít), erre rétegeztem a megmosott, cikkekre vágott zöldségeket, ahány liter víz, annyi evőkanál só, (de nem jódozott, mert elrontja! )Felfőztem, hagytam kicsit lehűlni, majd a zöldségekre öntöttem. Nem kell még lekötni / zárni, 2 napig, csak ez után, mert elkezd erjedni és kifuthat. Két nap után, már lezártam a hordót és 2 hét múlva már fogyasztható. Nekünk egész télen kitart.
Ilyen lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése