2012. március 13., kedd

Tavaszi töltelékes pulyka vagdalt


  Ezt a fantázia nevet kapta, mert már nagyon várom a tavaszt, de hiába, mert sajnos, tavasznak még csak nyoma sincs! Nincs másról szó, csak a Stefánia vagdaltról (egybefasírt), amit most, pulyka comból készítettem, és közepébe nem az egeket verő tojás díszíti, hanem egy könnyebb zöldséges töltelék, amitől még finomabb az íze.

Hozzávalók:
  • 60 dkg. darált pulykahús (de lehet marha, vagy sertés)
  • 1 tojás
  • 2 szelet száraz kenyér
  • 2 cikk fokhagyma
  • 1 kis fej hagyma
  • só, bors, pirospaprika
Töltelék:
  • 25 dkg. friss spenót
  • 2-3 db. (a tepsi hosszától függ) zsenge sárgarépa, lehetőleg egyformák.
A spenótot megmostam, lobogó forró, sós vízbe dobtam, és hagytam addig, amíg a levelek összeestek, leszűrtem.  Sárgarépákat megpucoltam, nem szükséges előfőzni, roppanós marad, de nem kemény!
A kenyérszeletekre öntöttem annyi meleg vizet, hogy ellepje, miután megszívták magukat, kinyomkodtam. A darált húst, sóztam, fűszereztem,  hozzáadtam a kenyeret, az apróra vágott hagymát, zúzott fokhagymát, alaposan összedolgoztam.
Egy kalácssütő formát kiolajoztam, megszórtam zsemlemorzsával, és  belesimítottam, a massza felét. Ennek a közepébe, egy kis sáncot csináltam, ide tettem a spenótot, de, ennek is csak a felét, mert erre fektettem a sárgarépákat, folytatólagosan, egymás után. Ezeket újból spenóttal beterítettem, majd a húsmassza másik felével befedtem. A kezemmel az oldalait is  kicsit megigazítottam, még szórtam a tetejére is zsemlemorzsát, előmelegített sütőben, 200 fokon pirosra sütöttem, kb.35 percig.  Krumplipürével  tálaltam.


10 megjegyzés:

  1. Mi is nagyon várjuk már a tavaszt:) Nagyon ötletes ez a rolád, akár a húsvéti hidegtálon is el tudom képzelni, jól mutatna a tojások mellett:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatós és finom lehet! Igazi húsvéti asztalra is megfelelő étel! Nézzél már be hozzám légyszíves!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy kicsit más és tavaszias mint a megszokott! Oóó! megyek :)

      Törlés
  3. Gyönyörű tavaszváró pulykavagdalt!!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötlet a drága tojás helyett a zöldséges töltelék! Biztos kipróbálom!

    VálaszTörlés
  5. Mintha szemek lennének:-) Ötletes!
    Nálunk már lengedez a tavaszi szellő, bár ma kissé erősre vette. De azért már enyhébben fúj!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Itt ma, bár süt a nap, ebből semmit nem érzékelünk, ugyanis erősen fúj a szél!

      Törlés