2011. október 15., szombat

Gyors őszi pite


Oliver sütötte egyszer a TV.-be, őszibarackkal, tőle van a recept, de szerintem,  bármilyen szezonban, és idény gyümölccsel nagyon finom.  Mindig van itthon gyümölcs, és amikor már fogytán, udvariaskodunk, és hagyjuk egymásnak, aminek aztán fonnyadás a vége,  amit rendszerint én eszek meg! Most is éppen ez volt a felállás, akadt itthon, egy fürt szőlő, 1 füge, alma, 2-3 szilva, ezeket használtam fel, (és nem ettem meg!) erre az igazán hamar előállítható pitéhez.

Hozzávalók:
  •  1 kg. gyümölcs, tetszőlegesen
  • 12, 5 dkg. vaj
  • 12, 5 dkg. cukor
  • 2 egész tojás
  • csipet só
  • 12, 5 dkg. liszt.
Ha az eredeti barackos változatot választaná valaki; a barackokat kettévágjuk, 4 ek. cukorral, fél vaníliarúddal, 4 ek. vízzel, feltesszük főni, amíg besűrűsödik. 
Az én változatomban, felvágtam a megpucolt gyümölcsöket, becukroztam, megszórtam őrölt fahéjjal. A vajat habosra kevertem a cukorral, csipet sóval, egyenként hozzáadtam a tojásokat, legvégül a lisztet. Egy tűzálló tálat vastagon kikentem vajjal, rákanalaztam a gyümölcsöket, és erre öntöttem a tésztát. Előmelegített sütőben, 180 fokon, 40 - 45 percig sütöttem. Vaníliás porcukorral megszórva, langyosan tálaltam.

12 megjegyzés:

  1. De azért a dekorációhoz hagytál egy kis gyümölcsöt:-)
    Nagyon fincsi lehet a sütike, jó sok gyümölccsel...nyami, ahogy a gyerekek mondják!

    VálaszTörlés
  2. Milyen rendes tőled, ilyenek az anyák! :)
    Nagyon guszta kis pite, a tésztája olyan könnyű, lágynak tűnik, kár, hogy nem laksz közelebb! :))

    VálaszTörlés
  3. Gerdi, az már az új utánpótlás :)

    VálaszTörlés
  4. Barbi, köszi :) a tészta, piskóta állagú, de több lett benne a gyümölcs, gondolom látszik is a képen!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, igazi pillekönnyű tészta. Nagyon tetszik a gyümölcskombináció is:) Ezt is kell próbálnom, nincs már annyi nap amennyi mindent ki szeretnék próbálni:)

    VálaszTörlés
  6. Sok gyümölccsel, jaj de finom!!!!

    VálaszTörlés
  7. This really looks wonderful!I am new to your blog, so with the help of the google translator I spent some time reading your earlier posts. I'm so glad I did that. I really like the food and recipes you share with your readers and I'll definitely be back. I hope you have a great day. Blessings...Mary

    VálaszTörlés
  8. Trollanyu, ezzel én is így vagyok, szívem szerint, mindent kipróbálnék, de mikor?

    VálaszTörlés
  9. Vicuska, rég láttalak! köszi:)

    VálaszTörlés
  10. Petra, örülök, hogy ezt mondod!

    VálaszTörlés
  11. Dear Mary! I'm very gled thet you read my blog, its my honour always you're welcome. All the bests!

    VálaszTörlés